شناسهٔ خبر: 32994316 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رئیس سازمان سنجش کشور :

داوطلبان رشته های پزشکی بدون آزمون پذیرفته نمی شوند

«اگر می‌خواهید در رشته پزشکی بدون کنکور پذیرش شوید با ما تماس بگیرید.» این عنوان برخی از تبلیغاتی است که داوطلبان دانشگاه‌ها با نزدیک شدن به کنکور بیشتر از قبل در صفحات مجازی می‌بینند. چند وقتی می‌شود برخی از سودجویان و برخی از مؤسسات کنکوری در فضای مجازی تبلیغاتی به راه انداخته‌اند

صاحب‌خبر -

که در پذیرش بدون کنکور مهرماه ۹۸ در برخی از رشته‌ها یا پردیس‌های خودگردان داوطلبان علوم پزشکی بدون کنکور پذیرفته می‌شوند؛ تبلیغاتی که برخی از داوطلبان کنکور را به شک انداخته است که اگر بدون کنکور می‌توانند در رشته‌های پزشکی پذیرش شوند چرا تاحالا منتظر این آزمون بوده‌اند. موضوعی که البته از سوی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تکذیب شده است.
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره تبلیغات مؤسسات کنکور به «ایران» اعلام کرده است: هر چقدر به زمان کنکور نزدیک می‌شویم تبلیغات مؤسسات کنکور هم عجیب و غریب می‌شود. مثلاً برخی از مؤسسات اعلام کردند که داوطلبان می‌توانند در رشته‌های پرستاری و پیراپزشکی بدون کنکور جذب دانشگاه‌ها شوند، این موضوع از سوی سازمان سنجش تکذیب می‌شود و ما به داوطلبان هشدار می‌دهیم که فریب فضای مجازی را نخورند و پذیرش دانشجو در این دانشگاه صرفاً از طریق قبولی در آزمون ورودی و طبق ضوابط آزمون انجام می‌شود.خدایی تأکید کرد: در برخی از تبلیغات از عکس دانشگاه‌های مادر و مهم کشور هم استفاده شده است که این کار خلاف قوانین است و ما با همکاری پلیس فتا و دستگاه‌های امنیتی پیگیر این اقدام غیرقانونی هستیم چرا که معتقدیم همه اطلاعاتی که درباره کنکور تبلیغ می‌کنند دروغ است و اصولاً مستنداتی ارائه نمی‌کنند.وی با تأکید بر اینکه این تبلیغات بیشتر در شبکه اینستاگرام و تلگرام دیده می‌شود، گفت: بحث خبر جعلی موضوع همیشگی کانال‌های تلگرامی یا صفحات اینستاگرام است تا بتوانند تعداد بازدیدکنندگان خود را بالا ببرند. یک روز خبر می‌زنند که پذیرش دانشجو بدون کنکور در رشته‌های مهندسی و پزشکی است و روز دیگر خبر می‌زنند که سؤالات کنکور لو رفته است. ما به داوطلبان بارها گفته‌ایم که روند پذیرش دانشجو را از سایت سازمان سنجش پیگیری کنند و به اطلاعاتی که از طریق فضای مجازی پخش می‌شود توجه نکنند.
خدایی با تأکید بر اینکه ما رشته‌های بدون آزمون را در سایت سازمان سنجش اعلام کرده‌ایم ، تأکید کرد: ظرفیت پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها حدود 500 هزار نفرظرفیت است که شامل رشته‌های علوم پزشکی و پرستاری هم نیست. براساس تقاضایی که دانشگاه‌ها داشتند ما در رشته‌های خاص پذیرش دانشجو داریم. 40 درصد از ظرفیت دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های غیردولتی و 29 درصد دوره‌های روزانه دانشگاه‌ها پذیرش دانشجو بدون کنکور را دارند.

کلمات کلیدی

رئیس سازمان سنجش

رشته های پزشکی

آزمون

نظر شما