شناسهٔ خبر: 32992550 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت شعار دهه کرامت

71461

نشست برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با حضور اعضای این ستاد و با اعلام برنامه‌ها و شعار دهه کرامت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نشست برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت عصر امروز با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی – رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به شعار امسال دهه کرامت اظهار کرد: شعار امسال «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت (ع)» است. کارگروه‌های شش‌گانه و هیأت اندیشه‌ورزان جلسات خود را تا قبل از دهه کرامت براساس این شعار و همچنین شعار سال ۹۸ یعنی حمایت از تولید ملی طرح‌ریزی کنند.

وی خاطرنشان کرد: از امروز تا روز پایانی دهه کرامت ۴۵ روز زمان داریم و باید پیگیری‌های لازم را برای اجرای دقیق‌تر برنامه‌ها داشته باشیم. لازم است جلساتی با وزارت کشور تشکیل شود تا شوراهای کرامت استانی براساس شعار انتخاب شده ظرفیت‌های خود را بسیج کنند. در این راستا رسانه‌ها می‌توانند نقش‌آفرینی زیادی داشته باشند.

تشکیل ۶ کارگروه تخصصی در شورای دهه کرامت

در ادامه مرتضی طاهریان – معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: امسال ۶ کارگروه تخصصی برای شورای دهه کرامت برنامه‌ریزی‌های خود را ارائه داده‌اند. کارگروه فرهنگی و محتوایی بر محوریت آستان حضرت فاطمه معصومه (س)، کارگروه هنری با محوریت بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، کارگروه دانشگاهیان با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، کارگروه ارتباطات و فضای مجازی با محوریت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کارگروه تشکل‌های مردمی با محوریت آستان قدس رضوی و کارگروه ادیان، اقوام و مذاهب با محوریت مجمع جهانی اهل بیت (ع) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کارگروه‌های تخصصی این شورا هستند.

وی ادامه داد: هیأت اندیشه‌ورز نیز با مسئولیت مرکز مدیریت حوزه علمیه قم فعالیت می‌کند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی‌پور – مسئول کارگروه فرهنگی و محتوایی و نماینده آستان حرم حضرت معصومه (س) گفت: بنا داریم در برنامه‌های دهه کرامت امسال بیانیه گام دوم انقلاب، بزرگداشت قیام گوهرشاد، هجمه‌هایی که نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفته است، سبک زندگی اجتماعی و… را محور قرار بدهیم. درصدد هستیم طی چهار یا پنج سال آینده خدمت کریمانه شعار محوری باشد و هر سال به جزئیاتی از این خدمت کریمانه بپردازیم. امسال جشن‌های مردمی در دهه کرامت با پنج محور برگزار می‌شود که این پنج محور عبارتند از جشن‌های مردمی در ۱۰ مسجد و ۱۰ بوستان، آذین‌بندی شهر، برگزاری جشن دختران آفتاب، برپایی ایستگاه‌های کریمانه و پوشش گسترده برنامه‌های شاد و همچنین اعزام ۱۱۰ گروه جهادی به مناطق سیل‌زده را در دستور کار داریم.

در ادامه جواد محمدی – نماینده آستان قدس رضوی در شورای دهه کرامت گفت: سال گذشته با هماهنگی دستگاه‌های مختلف جشنواره شهر کرامت را راه‌اندازی کردیم و در نهایت مجموعاً ۱۰۰۰ جشن برگزار شد و در ۸۰۰ مسجد تزئین مساجد انجام شد. همچنین ایستگاه‌های صلواتی نیز برپا کردیم. امسال نیز بنا داریم جشنواره مردمی دهه کرامت را به تمام کشور توسعه بدهیم.

انتهای پیام

نظر شما