شناسهٔ خبر: 32992202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توانمندسازی معتادان متجاهر اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر است

سدار اسکند مومنی گفت: مبحث جمع‌آوری، نگهداری، درمان و ایجاد اشتغال و توانمندسازی معتادان متجاهر اولویت کوتاه‌مدتی بوده که توسط این ستاد با تاسیس اردوگاه‌های تخصصی دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  سردار اسکندر مومنی عصر یکشنبه در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اهمیت توجه در کاستن آثار مخرب مواد مخدر گفت: در سطح کشور ۵ آسیب اولویت‌دار تعریف‌شده که در راس تمام آن‌ها مواد مخدر قرار دارد.

وی تاکید کرد: سرمنشا ۷۵ درصد از طلاق‌های انجام‌گرفته در کشور اعتیاد است، همچنین ۷۰ درصد زندانیان نیز به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با مواد مخدر مرتبط هستند، بخش مهمی از سرقت‌ها و بیماری‌های واگیردار نیز به اعتیاد برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: پیشگیری، اولویت بلندمدت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بوده که برای موفقیت در آن اقدام‌های صرف این ستاد کافی نبوده و باید دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی دیگر نیز تعامل لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر ظرفیت حوزه‌های علمیه در پیشگیری از مواد مخدر ادامه داد: حوزه‌های علمیه با بستر تبلیغی و جایگاه مذهبی خود می‌توانند نقش ارزنده‌ای در مساله فرهنگ‌سازی و پیشگیری داشته باشند.

مومنی اظهار داشت: بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی صرف موضوع‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر مثل مبارزه، پیشگیری، اقدام‌های فرهنگی و ... می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اقدام‌های قم در ساماندهی معتادان متجاهر گفت: در این استان پارک کرامت به این منظور در دست احداث بوده و امید می‌رود فاز نخست آن در یک ماه آینده افتتاح‌شده و آماده پذیرش شود.

وی افزود: این الگو از اردوگاه‌های ترک اعتیاد با تعامل سپاه و بسیج در ۱۰ شهر مختلف کشور در دست اجرا بوده که ۲ مرکز تاکنون افتتاح‌شده و بقیه نیز تا ۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

انتهای پیام/س

سفر دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدربه قم

نظر شما