شناسهٔ خبر: 32992085 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لیگ جهانی کاراته سری آ استانبول

قهرمانی تیم ایران در یک شب طلایی

­تیم کاراته ایران با کسب 6 مدال طلا و سه برنز عنوان قهرمانی دومین مرحله لیگ جهانی سری آ ترکیه را از آن خود کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در پایان دومین مرحله لیگ جهانی کاراته سری آ در استانبول ترکیه که با حضور 1813 کاراته کا از 103 کشور برگزار شد، تیم ایران با کسب 6 مدال طلا و سه برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد.
ترکیه میزبان این مسابقات با چهار مدال طلا، ۲ نقره و سه برنز نایب قهرمان شد، ژاپن با یک مدال طلا، سه نقره و سه برنز در مکان سوم قرار گرفت و اسپانیا با یک طلا و یک برنز سوم شد.
طراوت خاکسار، حمیده عباسعلی، کاتای تیمی بانوان با ترکیب (مائده نصیری پی، مهری یزدانی و پریسا رحمانی)، بهمن عسگری، مهدی قراری زاده و صالح اباذری مدال های طلای تیم ایران در این پیکارها را کسب کردند.
همچنین مهدی خدابخشی، علی مسکینی و کاتای تیمی مردان با ترکیب (ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر) سه مدال برنز این مسابقات را بدست آوردند.
تیم کاراته ایران در شرایطی در دومین مرحله لیگ جهانی سری آ موفق به کسب این نتیجه تاریخی شد که در مرحله نخست این رقابت ها در اتریش، با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز در مجموع مردان و بانوان عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده بود.

نتایج کامل روز پایانی مسابقات

در وزن ۶۰- کیلوگرم، علی مسکینی ابتدا ۹ بر صفر حریف اسپانیایی را برد، سپس ۲ بر صفر نماینده بلاروس را شکست داد، در ادامه ۶ بر یک بر حریفی از شیلی غلبه کردو در چهارمین بازی چهار بر صفر نماینده کشور میزبان را از پیش رو برداشت. او در پنجمین مرحله چهار بر سه حریف عربستانی را مغلوب کرد، سپس مقابل "آرای صمدان" از یک بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه ابتدا "سینا جلیلیان" دیگر نماینده ایران را پنج بر ۲ برد، سپس در بازی رده بندی "دارخان اسدیلوف" قزاقستانی را پس از تساوی بدون امتیاز در وقت قانونی مبارزه در هانتی (رای داوران) شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.
در وزن ۶۷- کیلوگرم، هامون درفشی پور ابتدا ۹ بر صفر "دانیله دمیچنکو" از اوکراین را در برد، سپس با نتیجه پنج بر صفر "فابریزیو کریسچی" نماینده ایتالیایی را مغلوب کرد و در سومین دیدار سه بر صفر از سد "ارنست شرف الدینوف" از روسیه گذشت. او در دور بعدی ۹ بر صفر "جوبی ویلسون" از انگلیس را از پیش رو برداشت، اما در ادامه یک بر صفر نتیجه را به "هیرتو شینوهارا" از ژاپن واگذار کرد و با توجه به راهیابی این کاراته کا به فینال، درفشی پور هم به جدول شانس مجدد رفت تا در آن گروه به مبارزاتش ادامه دهد. مسابقات او در این گروه به "دیوید نهوین" از بلاروس یک بر صفر باخت و با توجه به شکست حریف در دور بعدی، حذف شد.
بهمن عسگری در فینال وزن ۷۵- کیلوگرم از سد "لوئیجی بوسا"ی ایتالیایی گذشت و صاحب نشان طلا شد. او پیش از رسیدن به فینال موفق شد ابتدا "زبیر محمد انصاری" نماینده هند را هشت بر صفر از پیش رو بردارد، در مبارزه دوم "احمد شدید" اردنی را پنج بر صفر برد، سپس مقابل "تیموفی لئونتف" روسیه‌ای یک بر صفر به برتری رسید و در چهارمین مسابقه "جرمن چارپنتیر" از شیلی را ۶ بر ۲ شکست داد. عسگری در ادامه پنج بر صفر از سد "هنری ویکوآ" از گرجستان گذشت و به نیمه نهایی رسید و در این مرحله "عبدالعزیز عبدالمحمود" مصری را ۲ بر یک برد و فینالیست شد.
علی اصغر آسیابری در همین وزن از "استانیسلاو هورنه" اوکراینی هشت بر صفر باخت و با شکست حریفش در دور بعدی رقابت‌ها او هم از ادامه حضور در مسابقات بازماند.
مهدی قراری زاده در فینال وزن ۸۴- کیلوگرم "اوگور آکتاش" ترکیه‌ای را با نتیجه یک بر صفر از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد. او پیش از این ابتدا هار بر سه "میشل دورهام" از استرالیا را مغلوب کرد، در ادامه یک بر صفر بر "دانیل دیانتته" از بلژیک غلبه کرد، و در بازی سوم ۲ بر صفر "مارسل بائن" از آلمان را شکست داد. او در بازی چهارم ۲ بر یک از سد "صمد گوک" از ترکیه گذشت، سپس پنج بر صفر "ایوان وسیچ" از کرواسی را برد و در ادامه سه بر ۲ "آلوین کارال" از کوزوو را شکست داد. قراری زاده در نیمه نهایی پس از تساوی بدون امتیاز مقابل "آنتون ایساکائو" از بلاروس در هانتی (رای داوران) برنده میدان شد و به فینال راه یافت.
در همین وزن مهدی خدابخشی ابتدا با نتیجه ۹ بر صفر از سد "رسپ گز" از ترکیه گذشت، سپس ۶ بر صفر مقابل "خاویر دلستال" از اسپانیا پیروز شد، در مبارزه بعدی چهار بر یک "محمد الکتبی" از مصر را مغلوب کرد و در ادامه هشت بر صفر "جولین شین" از سوئیس را شکست داد. او در بازی پنجم سه بر ۲ "آلوین کارال" از کوزوو را برد، در ادامه ۹ بر یک مقابل "برات جاکوپی" از مقدونیه به برتری رسید، سپس ۲ بر یک "وی وو چون" از چین تایپه را برد و به نیمه نهایی رسید. خدابخشی در نیمه نهایی ۲ بر صفر مقابل "اوگور آکتاش" از ترکیه نتیجه را واگذار کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. او در این مسابقه "دانیر یولداشف" از قزاقستان را برد و به مدال برنز این وزن رسید.
در وزن ۸۴+ کیلوگرم هم صالح اباذری در فینال مقابل "گوگیتا آرکانیا"ی گرجستانی پس از تساوی ۲ به ۲ در وقت قانونی با قانون سنشو (کسب امتیاز نخست) برنده شد و مدال طلا را از آن خود کرد. وی پیش از آن در اولین دیدار خود ۲ بر صفر آنجلا وسیچ از کرواسی را شکست داد. در بازی دوم ۳ بر صفر بوگدان تریکوز از صربستان را برد. سپس یک بر صفر از سد سیمونه مارینو از ایتالیا گذشت. در ادامه صالح اباذری ۳ بر صفرصادق سنچولی از ایران را مغلوب کرد. در پنجمین مبارزه ۳ بر صفر الکساندر کولوکوف از روسیه را شکست داد و در نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر صفر بر ایمان سنچولی از ایرلند شمالی غلبه کرد و به دیدار فینال راه یافت.
در کاتای تیمی بانوان تیم ایران با ترکیب پریسا رحمانی، مائده نصیری پی و مهری یزدانی در فینال مقابل استرالیا امتیاز ۲۵.۴۶ را کسب کرد و طلا گرفت.
دیگر تیم بانوان با ترکیب مظفری نژاد، حسینی نصب و صادقی به امتیاز ۲۲.۷۲ رسید و مقابل امتیاز ۲۴.۶ تیم پرو در دیدار رده بندی باخت و از کسب مدال برنز بازماند.
تیم کاتای مردان ایران هم با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر در دیدار رده بندی مقابل صربستان با امتیاز ۲۵.۶۸ بر ۲۵.۴ صاحب مدال برنز شود. تیم ایران پیش از دیدار رده بندی امتیازات ۲۵.۲ و ۲۴.۶۳ را کسب کرده و به دیدار رده بندی رسیده بود.
دیگر تیم ایرانی (jka کرمان) با ترکیب علیرضا ابوالحسنی، عباس حیاتی فر و حمیدرضا پوراعماء هم در دیدار رده بندی مقابل تیم ایتالیا با امتیاز ۲۵.۷۴ بر ۲۴.۵۴ را بدست آورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

تبریک سخنگوی وزارت خارجه به تیم ملی کاراته ایران

­سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در فضای مجازی، قهرمانی تیم ملی کاراته ایران در لیگ جهانی استانبول را تبریک گفت.
سید عباس موسوی با انتشار پیامی در فضای مجازی،افزود: قهرمانی تیم ملی کاراته ایران در لیگ جهانی استانبول را به ملت ایران، جامعه ورزشی کشور، مربیان و بویژه زنان و مردان قهرمان عضو این تیم تبریک عرض می کنم.

 

 

نظر شما