شناسهٔ خبر: 32982886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جاده‌های استان کرمان با عبور کاروان‌های اتباع افغانستانی غیرمجاز خطرآفرین شده است

R7860/P/S6,67/CT11

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه بسیاری از اتباع افغانستانی در کرمان غیرمجازند، گفت: جاده‌های استان با عبور کاروان‌های اتباع افغانستانی غیرمجاز خطرآفرین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدصادق بصیری ظهر امروز در دیدار ایوو فریسن کمیسر ارشد سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با محمدجواد فدایی استاندار کرمان اظهار داشت: استان کرمان با سیستان و بلوچستان همسایه بوده و محل عبور کاروان‌هایی از مهاجرین افغانستانی شده است.

وی با بیان اینکه این مجاورت زمینه‌ساز قاچاق انسان و تردد بدون مجوز اتباع خارجه از استان کرمان شده است گفت: کویر کرمان محلی برای عبور کاروان‌های قاچاق است و برای حفظ کویر نیازمند پایش تصویری در استان هستیم.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه باید اطراف کویر را برای فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی آماده کنیم تا تهدید کویر به فرصتی برای منطقه تبدیل شود تصریح کرد: جاده‌های ما با عبور کاروان‌های اتباع افغانی غیرمجاز خطرآفرین شده است.

وی با بیان اینکه هر چه تلاش برای افزایش امنیت در استان کرمان انجام بدهیم برای سایر نقاط کشور و حتی کشورهای اروپایی هم امنیت ایجاد می‌شود گفت: امنیت استان کرمان مساوی با امنیت منطقه و امنیت جهانی است.

بصیری با اشاره به اینکه بسیاری از اتباع افغانستانی در کرمان غیرمجاز هستند بیان کرد: تشخیص مجاز بودن یا نبودن آنها نیازمند سرمایه و وقت است و در این راستا به کمک نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در دستگیری افراد غیرمجاز بحث آموزش و بهداشت آنها در اولویت است و این مسئله را وظیفه اخلاقی و شرعی خود می‌دانیم افزود: تعداد اتباع افغانی در استان کرمان بیش از حد مجاز است و تعداد زیادی از آنها غیرمجاز هستند.

انتهای پیام/

نظر شما