شناسهٔ خبر: 32978891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیشتر کشفیات آثار تاریخی کهگیلویه و بویراحمد بدلی بوده است

مسؤول یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشفیات ما در طول دو سال اخیر ۱۲۱۵ شی تاریخی است که تنها ۱۱۱ فقره آن اصل بوده و بقیه بدل بوده که نشان دهنده عمق شایعات در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج سرهنگ هادی طاهری مسؤول یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز در تشریح اقدامات دو سال اخیر این یگان جهت صیانت از میراث تاریخی استان اظهار کرد: با بیش از ۵۰ نیروی خود این کار را انجام می‌دهیم.

این مسؤول گفت: کشفیات ما در طول دو سال اخیر ۱۲۱۵ شی تاریخی است که تنها ۱۱۱ فقره آن اصل بوده  و بقیه بدل بوده که نشان دهنده عمق شایعات در استان است.

وی مشکلات فرهنگی و معیشتی را دلیلی برای اقدام به این گونه کارها در استان دانست و گفت: در پایان سال گذشته ۱۲ نفر را دستگیر کردیم که ۶ نفر آن ها غیر بومی بودند که با تیپ و هیبت‌های خاصی افراد بومی را فریب می‌دهند.

این مسؤول افزود این افراد بومی‌های استان را از راه‌های مختلف سرکیسه می‌کنند و معمولا دو شی اصلی به همراه خود دارند و پس از این که به منافع خود رسیدند از صحنه فرار می‌کنند و چیزی به نام گنج عاید افراد نمی‌شود.

طاهری گفت: این‌ها افراد ساده‌لوحی را ابتدای امر پیدا می‌کنند و با سودجویی و کلاه برداری شهروندان را سرکیسه می‌کنند که از این افراد در طول دو سال اخیر ۴۰ دستگاه فلزیاب کشف شد و از این رهگذر ۷۵ پرونده تشکیل دادیم.

وی گفت: در حفاری‌های غیر مجاز ۲۵۶ مرد و ۵ زن را دستگیر کردیم که برای این کار از ۶ ماه تا سه سال حبس در نظر گرفته شده است و برای اطلاع‌رسانی سامانه گویای ۰۹۶۶۲ پاسخگوی شبانه‌روزی مردم است.

انتهای پیام/82009

نظر شما