شناسهٔ خبر: 32977747 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نویسنده کتاب:

خاطرات سفیر به چاپ پنجاه و ششم رسید

کتاب «خاطرات سفیر» به چاپ پنجاه و ششم رسید

صاحب‌خبر -
نیلوفر شادمهری نویسنده خاطرات سفیر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره رمز موفقیت این کتاب گفت: این کتاب مستند نگاری توام با تجربه بوده است و من سعی کرده ام خاطرات سفیر را به صورت دراماتیزه در بیاورم.
نویسنده خاطرات سفیر درخصوص این که مخاطبان کتاب آن را کتابی شاد توصیف کرده اند گفت: احوال خالق اثر در شکل گیری آن تاثیر زیادی دارد و شاید فضای ذهنی من، در ایجاد فضای شاد کتاب تأثیر داشته است.
وی گفت: این کتاب، خاطرات دانشجویی من در کشور فرانسه است که در آن، از توصیف فضاهای علمی پرهیز کرده ام و سعی داشتم اوضاع و احوال آدم ها را ترسیم کنم.
شادمهری در خصوص پیام کتاب گفت: هر نفر از ایرانی ها که خارج از ایران زندگی می کنند به نوعی سفیر ایران هستند، چون میزان شناخت از ایرانی ها زیاد نیست و رسانه های خارجی هم دروغ می گویند اما خود ما می توانیم تصویری حقیقی از ایران را ارائه کنیم.
وی افزود: من تلاش می کردم فرهنگ ایران را همان طور که هست بازتاب دهم و تصویری از یک بانوی مسلمان ایرانی ارائه کنم.
شادمهری در خصوص این که درباره مخالفت ها در خصوص حجاب چه واکنشی داشته گفت: برای من هیچ اهمیتی نداشت که اگر تمام دنیا می خواست با حجابم مخالفت کند. چون من نسبت به پوشش خودم به قطعیت رسیده بودم و این قاطعیت را در مرز ایران و فرانسه به دست نیاورده بودم، بلکه از کودکی به آن رسیده بودم.
کتاب « خاطرات سفیر» دوسال پیش در انتشارات سوره مهر منتشر شد.
این کتاب تاکنون در 140 هزار نسخه به چاپ رسیده است.
خاطرات سفیر که به شرح زندگی دانشجویی خانم نیلوفر شادمهری می پردازد، به این دلیل عنوان خاطرات سفیر را به خود اختصاص داده است که خانم شادمهری در واقع نقش یک سفیر فرهنگی را ایفا می کند.

نظر شما