شناسهٔ خبر: 32977649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان| بازیگر سریال پایتخت و علی‌البدل: بازیگری را به داوری کُشتی ترجیح می‌دهم

R41405/P/S6,75/CT1

کارگردان، بازیگر و داور کشتی همدان گفت: با توجه به این که عمر داوری‌ام در مسابقات کشتی رو به پایان است از بین بازیگری و قضاوت، بازیگری را ترجیح می‌دهم.

صاحب‌خبر -

مسعود چوبین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان این که 58 ساله هستم و در شهرستان ملایر متولد شدم اظهار داشت: با مدرک تحصیلی لیسانس، سال‌ها به عنوان دبیر ورزش در خدمت دانش آموزان بودم تا این که باز نشست شدم.

وی افزود: در رشته کشتی هم سال‌ها به عنوان داور در میادین ملی و فراملی قضاوت کردم و در حال حاضر داور بین المللی هستم و در عرصه بازیگری سینما و تلویزیون، و نویسندگی و کارگردانی نیز فعالیت می‌کنم.

رئیس سابق کمیته داوران هیئت کشتی استان همدان با اشاره به این که در سال 64 و در دوران دانشجویی در استان اصفهان برای اولین بار در کلاس استاژ داوری شرکت کردم گفت: تا سال 73 موفق به اخذ درجات بعدی شدم و دو سال بعد به عنوان تنها داور ممتاز ایران به همراه تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور به لهستان اعزام و در جام بین المللی لودز موفق به اخذ درجه 3 بین المللی از فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) شدم.

چوبین عنوان کرد: در سال 77 در خلال جام بین المللی وهبی امره در کشور ترکیه موفق به کسب داوری درجه 2 بین المللی شدم و در سال1380 نیز در جام بین المللی جهان پهلوان تختی در کلاس تایپ یک حضور یافتم که در عین شایستگی بنا به دلایلی که ذکرش ضرورتی ندارد از دادن درجه به من خودداری کردند که باعث شد دیگر به دنبال اخذ مدارک داوری نروم.

وی در رابطه با مسئولیت‌های مهم خود در کشتی استان همدان و کشور گفت: عضویت در شورای عالی کمیسیون داوران فدراسیون کشتی کشور، 4 دوره ریاست کمیته داوران استان همدان، 20 سال متوالی ریاست کمیته داوران شهرستان ملایر، ریاست هیئت کشتی بسیج شهرستان ملایر و ریاست انجمن کشتی آموزش و پرورش شهرستان ملایر از جمله مسئولیت‌هایی است که در کشتی همدان و کشور پذیرفتم.

ین داور مطرح کشتی استان همدان تصریح کرد: قضاوت در جام‌های بین المللی لودز لهستان، قهرمانان قبرس، وهبی امره ازمیر‌ ترکیه، الکساندریا یونان، کونایف قزاقستان در عرصه فرا ملی و جام جهان پهلوان تختی، یادگار امام، جام جهانی کودک و انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد ، فرنگی ، پهلوانی و ساحلی بزرگسالان از مهمترین قضاوت‌هایم در عرصه ملی است.

بازیگر سریال تلویزیونی پایتخت در پاسخ به این سوال که چگونه پا به عرصه بازیگری گذاشتی گفت: از دوران نوجوانی و جوانی به سینما علاقه داشتم  و همه فیلم‌های سینمایی را در سالن سینما دنبال می‌کردم. با این حال در سال 80 فرزند 8 ساله‌ام را برای تست بازیگری به محل فیلمبرداری سریال 13 قسمتی "تجربه" بردم که در ملایر فیلمبرداری می‌شد، اما خودم هم مورد توجه کارگردان سریال برای ایفای یکی از نقش‌ها قرار گرفتم.

چوبین افزود: یکی از نقش‌های اصلی این سریال یعنی مدیر مدرسه به من سپرده شد. تمام توان خود را گذاشتم تا به بهترین شکل ایفای نقش کنم و خوشبختانه پس از پخش سریال مورد توجه دیگر کارگردانان کشور قرار گرفتم.

بازیگر سریال علی‌البدل با اشاره به این که برای موفقیت در عرصه بازیگری چندین سال در دوره‌های تخصصی آموزش بازیگری زیر نظر اساتید سرشناس و مطرح دوره دیدم اظهار داشت: در طی سال‌های حضورم در عرصه سینما و تلویزیون بیش از 50 سریال تلویزیونی، 8 فیلم سینمایی و 30  تله فیلم بازی کردم.

وی با اعلام این که در این مدت با بیشتر کارگردان‌های مطرح کشور افتخار همکاری داشتم عنوان کرد: سیروس مقدم، محمدحسین لطیفی، منوچهر هادی، مجید مجیدی، حسین سهیلی زاده، مهدی فخیم زاده، پوران درخشنده، مرحوم یدالله صمدی از جمله کارگردان‌هایی هستند که در آثارشان بازی کردم.

وی تصریح کرد: در طول فعالیت هنری‌ام افتخار همبازی شدن با بازیگران صاحب نامی چون پرویز پرستویی، مرحوم داود رشیدی، داریوش فرهنگ، داریوش ارجمند، ابوالفضل پورعرب، امین حیایی، الهام حمیدی، بهاره رهنما، فاطمه گودرزی، کامبیز دیرباز ، پژمان بازغی، امیر جعفری، محسن تنابنده، مهدی فخیم زاده ر ا دارم.

چوبین بازی در نقش اول سریال همراز، نقش آقای ملایری در سریال ستایش 2، نقش داور مسابقه کشتی در پایتخت 3، نقش اصلی در تله فیلم‌های تلویزیونی شغل شریف و پسر ارشد من و نقش آقا مرتضی مربی کشتی در فیلم من غلامرضا هستم، را از  مهمترین نقشهای خود عنوان کرد و گفت:  همه نقش‌هایی که ایفا کردم را دوست دارم اما نقش‌های آقا مرتضی مربی کشتی در فیلم من غلامرضا هستم و امیر در سریال همراز را بیشتر از همه می‌پسندم.

کارگردان فیلم بی‌صبری با اشاره به این که سعی کردم به موازات بازیگری کارگردانی و نویسندگی را نیز تجربه کنم اظهار داشت: کارگردانی دو فیلم کوتاه و نیمه بلند به نام‌های خدایی که در این نزدیکی است و بی‌صبری را برعهده داشتم که موفق به کسب  دو  تندیس و دیپلم افتخار از دو جشنواره بسیج و خرمشهر شدم.

وی در پاسخ به این سوال که از بین قضاوت کشتی و بازیگری کدام را ترجیح می‌دهی گفت: با توجه به این‌که در اواخر عمر داوری قرار دارم، اما بازیگری سن بازنشستگی ندارد و شرایط ادامه فعالیت در آن همیشه فراهم است بازیگری را ترجیح می‌دهم.

انتهای پیام/ ت

نظر شما