شناسهٔ خبر: 32973215 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی والیبال دانشجویان:برای تکرار قهرمانی به ایتالیا می رویم

تهران - ایرنا - سرمربی تیم والیبال دانشجویان اعزامی به سی امین یونیورسیاد جهانی گفت: نام حریفان نشان دهند سختی گروه در ایتالیا است اما با آمادگی بالا و برای دفاع از عنوان قهرمانی راهی مسابقات می شویم.

صاحب‌خبر -

«علی پور عروجی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناخت تیم های دانشجویی با توجه به تغییرات جدی در این تیم ها کار سختی است اما با توجه به نام کشورها، شناخت سطح فنی و سبک آنان سخت نیست.
وی ادامه داد: برزیل، لهستان، کانادا و فرانسه هم گروه های ایران در یونیورسیاد جهانی هستند و این کشورها نامشان همه در صدر والیبال جهان دیده می شود و از سوی دیگر با هماهنگی فدراسیون بین المللی والیبال و ورزش های دانشگاهی، امسال مسابقات جهانی رده سنی امید برگزار نمی شود و تیم های شرکت کننده در یونیورسیاد با همه توان و ظرفیت به ایتالیا می آیند.
سرمربی تیم ملی والیبال بنگلادش گفت: فدراسیون جهانی ورزش دانشگاهی سن دانشجویان شرکت کننده را امسال نسبت به دوره قبل سه سال کاهش داده و تنها دانشجویانی قادر به شرکت در این رقابت ها هستند که سن شان زیر 24 سال باشد و این مساله کمک زیادی به شرکت تیم های امید هر کشور در این رقابت ها کرده است.
پور عروجی ادامه داد: با هماهنگی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی و فدراسیون والیبال، اردوهای انتخابی و آماده سازی خوبی برگزار شده و دومین اردوی آمادگی در علوم تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد تا والیبالیست های دانشجو ضمن استفاده از سالن مناسب از امکانات خوابگاهی هم برخوردار باشند.
وی یادآور شد: برنامه های خوبی برای آماده سازی تیم داریم و در کنار نفرات حاضر که برخی از آنان دانشجویان ملی پوش رده های مختلف سنی نیز هستند، منتظر ریزش های احتمالی تیم های رده بزرگسالان و جوانان برای تقویت این تیم هستیم.
سرمربی تیم والیبال دانشجویان در خصوص دومین مرحله اردوی آماده سازی، گفت: والیبالیست های دعوت شده در 2 گروه تمرینات خود را پیگیری کردند تا کادر فنی فرصت بیشتری برای ارزیابی بازیکنان پست های مختلف داشته باشد و نهایت 12 والیبالیست راهی ایتالیا خواهند شد.
پور عروجی گفت: 2 اردوی آماده سازی دیگر از 5 تا 13 خرداد و دومین اردو در تیر ماه و منتهی به اعزام، برگزار می شود. در آخرین روز اردو، ترکیب نهایی برای اعزام معرفی می شوند.
وی اضافه کرد: با توجه به نیاز این تیم برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی، مذاکراتی با کادر فنی تیم های والیبال جوانان و نوجوانان انجام شده است تا بتوانیم حداقل دو مسابقه تدارکاتی داشته باشیم.
این مربی در خصوص بازیکنان پست های مختلف نیز گفت: خوشبختانه در پنج پست والیبال شامل دریافت کننده، سرعتی زن، لیبرو، دریافت کننده و پاسور، نفرات خوبی در اختیار داریم و البته همانطور که گفتم همچنان منتظر ریزش نفرات دیگر از تیم های ملی هستیم تا با قدرت زیاد به مصاف حریفان رفته و از عنوان خود دفاع کنیم.
سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان از 12 تا 23 تیر به میزبانی شهر ناپل ایتالیا برگزار می شود.کاروان ورزشی دانشجویان ایران امسال با 50 ورزشکار در 4 رشته راهی ایتالیا می شود.
کاروان ورزشی دانشجویان ایران با هشت رشته در بیست و نهمین دوره این رقابت ها شرکت کرده بود و با کسب 23 مدال عنوان دهمی این رقابت ها را به نام خود ثبت کرد.
در این رقابت ها که در سال 2017 و به میزبانی چین تایپه برگزار شده بود تیم والیبال کشورمان مدال طلا و عنوان قهرمانی این رقابت ها را بدست آورد.
ورزشی**1828**1067**

نظر شما