شناسهٔ خبر: 32962736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره اوقاف کاشان خبر داد:

توزیع حدود ۶ هزار پرس افطاری ساده در بقاع متبرکه کاشان

کاشان - رئیس اداره اوقاف کاشان از توزیع بالغ بر شش هزار پرس افطاری ساده در بقاع متبرکه کاشان خبر داد و گفت: سه بقعه میزبان روزه داران کاشانی در توزیع افطاری ساده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اصغر توسلی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به جزءخوانی قرآن در بقاع متبرکه کاشان اظهار داشت: علاوه بر آئین جزءخوانی در این اماکن متبرکه برپایی نمازهای جماعت، ویژه برنامه شب‌های قدر، میلاد امام حسن (ع)، سوگواری حضرت خدیجه بانام مادر امت، افطاری ساده، نماز عید فطر و غیره برگزار می‌شود.

وی از برپایی نماز جماعت در ۲۵ بقعه شهرستان کاشان خبر داد و افزود: شادیانه میلاد امام حسن (ع) در ۲۱ بقعه، برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر در ۲۴ بقعه، جزءخوانی قرآن کریم در بقعه و سوگواری رحلت حضرت خدیجه با نام مادر امت در هفت بقعه برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

۲۶ روحانی و مبلغ بومی نسبت به اجرای برنامه‌ها در بقاع متبرکه اقدام کردند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با بیان اینکه ۲۶ روحانی و مبلغ بومی نسبت به اجرای برنامه‌ها در بقاع متبرکه اقدام کردند، ابراز داشت: یک نفر مبلغ اعزامی در طرح‌های ویژه ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه شهرستان کاشان مشارکت دارد و سعی شده است تا برنامه‌های اجرایی به بهترین نحو برگزار و از ظرفیت رسانه‌ها جهت نمایش آنان بکارگیری شود.

وی از آئین ترتیل خوانی در آستان مقدس علی بن باقر (ع) مشهد اردهال برای سومین سال پیاپی خبر داد و گفت: این مراسم هر شب در فضایی معنوی با حضور قاریان برتر کشوری و بین المللی از ساعت ۲۲ همراه با جلسه تفسیر برگزار می‌شود و شکوه، زیبایی و کیفیت برگزاری این آئین معنوی سبب شده تا طی دو سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر در بین آئین‌های جز خوانی تلویزیونی شود.

پخش آئین جزءخوانی آستان علی بن محمد باقر (ع) از صداوسیمای اصفهان

توسلی با بیان اینکه آئین جزءخوانی آستان علی بن محمد باقر (ع) هرشب ساعت ۴۰ دقیقه بامداد از شبکه تهران و پنج صبح یک روز در میان از شبکه اصفهان پخش می‌شود، اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا و لزوم استفاده هر چه بهتر از این ماه پر برکت و بهره‌مندی از فیوضات معنوی ماه ضیافت الهی ویژه برنامه‌های فرهنگی مذهبی متنوعی علاوه بر این آستان در دیگر بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی از توزیع افطاری ساده در سه بقعه متبرکه کاشان خبر داد و افزود: در امامزاده ولی بن موسی (ع) راوند هر شب پس از جز خوانی و نماز مغرب و عشا به طور میانگین بین ۸۰۰ الی هزار و ۲۰۰ پرس، در امامزاده قاسم و محمد (ع) جوشقان قالی هر شب حدود ۴۰۰ پرس و در آستان مقدس علی بن باقر (ع) مشهد اردهال کاشان نیز شب‌های چهارشنبه و پنج شنبه هر شب حدود چهار تا پنج هزار افطاری ساده توزیع می‌شود.

طرح ضیافت الهی در ۲۷ بقعه متبرک شهرستان کاشان اجرا می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با بیان اینکه طرح ضیافت الهی در ۲۷ بقعه متبرک شهرستان کاشان اجرا می‌شود، ابراز داشت: این طرح در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی به عنوان یکی از حدود ۶۰ شناسه فرهنگی قابل اجرا در بقاع متبرکه است و با عزاداری‌های شب‌های قدر و احیا ادامه داشته و با برپایی جشن عید فطر و نماز عید در بقاع متبرکه خاتمه پیدا می‌کند.

نظر شما