شناسهٔ خبر: 32952242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مراسم روز مزرعه چغندرقند در سرپل‌ذهاب برگزار شد

روز مزرعه چغندرقند به منظور افزایش بهره‌وری از آب آبیاری و نزولات جوی با حضور جمعی از کارشناسان در شهرستان‌ سرپل‎‌ذهاب، استان کرمانشاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراسم روز مزرعه پیش از ظهر امروز با تلاش و هماهنگی مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در مزارع چغندر پاییزه با حضور مسؤولان و بهره‌برداران در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد.

مدیرهماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در مراسم روز مزرعه، اظهار داشت:
روز مزرعه روز یا روزهایی است که یک ایستگاه تحقیقاتی یا یک منطقه زراعی موفق مورد بازدید کشاورزان مروجان کارشناسان کشاورزی و بهره برداران بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

کوروش مهرابی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل محدودیت منابع آب و مصرف آب بالا، سطح زیر کاشت بهاره چغندر قند کاهش یافته است.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش بهره‌وری از آب آبیاری و نزولات جوی سیاست توسعه کشت پاییزه چغندر قند در مناطق مستعد را در پیش گرفته است، چرا که در شرایط بحران کم آبی در کشور اصلاح روش کشت یکی از ضرورت‌هاست و توسعه کشت چغندر پاییزه راهکار مدیریت این بحران است.

این مسؤول افزود: چغندرقند پاییزه 50 درصد کمتر از چغندرقند بهاره به آب نیاز دارد که باید مورد توجه کشاورزان پیشرو باشد ضمن اینکه استفاده از ارقام مناسب نیز یکی از این ضرورت‌هاست، سابقه کشت پاییزه چغندر قند در کشور به بیش از 50 سال قبل در استان خوزستان برمی‌گردد.

انتهای پیام/پ

نظر شما