شناسهٔ خبر: 32945816 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

آرسنال هنوز در مورد حضور مخیتاریان در باکو تصمیم نگرفته است؛ کشور آذربایجان تاکید کرد امنیت او را تضمین می‌کند

مهاجم ارمنی توپچی ها ممکن است به دلایل سیاسی، یکی از مهم ترین بازی های دوران فوتبالش را از دست بدهد. البته فعلا کشور آذربایجان قول همکاری داده است.

صاحب‌خبر -

طرفداری- دو کشور آذربایجان و ارمنستان به دلایل سیاسی و تاریخی هیچ گونه ارتباطی با یکدیگر ندارند. فینال لیگ اروپا بین آرسنال و چلسی قرار است در باکو برگزار شود و این موضوع مشکلاتی برای هنریک مخیتاریان به دنبال دارد.

طبق قوانین، تبعه دو کشور آذربایجان و ارمنستان قادر به وارد شدن به خاک یکدیگر نیستند. مدت هاست این دو کشور کوچکترین رابطه ای با یکدیگر ندارند و مردم هر یک در کشور دیگری بسیار منفور هستند. در این شرایط حضور هنریک مخیتاریان در فینال باکو قطعی نیست. او در بازی چند ماه پیش آرسنال در باکو مقابل قره باغ نیز غایب بود. البته از آنجایی که فیفا همیشه تاکید کرده ورزش از سیاست جداست، در این مورد خاص جمهوری آذربایجان مجبور به همکاری است و باید برای بازیکن ارمنی آرسنال ویزا صادر کند. با این حال باشگاه آرسنال هنوز در این مورد تصمیم نگرفته است. به نقل از اسکای اسپورت؛ باشگاه آرسنال در حال مذاکره با هنریک مخیتاریان است تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. آنها نسبت به تامین امنیت بازیکن ارمنی خود در باکو تردید دارند از همین رو شاید وی از لیست توپچی ها برای سفر به آذربایجان خارج شود. آرسنال برای بردن مخیتاریان به باکو از یوفا و کشور آذربایجان تضمینی قوی می خواهد که امنیت این بازیکن حفظ شود.

به نقل از تلگراف؛ دبیرکل فدراسیون فوتبال آذربایجان تاکید دارد هیچ مشکلی برای حضور بازیکن ارمنی آرسنال در باکو وجود ندارد. وی گفت:

دولت ما به یوفا و مخیتاریان تضمین می دهد که امنیت این بازیکن را تامین می کند. هیچ مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت. حتی قبل از رسیدن آرسنال به فینال، یوفا در این مورد از ما سوال کرد و خواست امنیت این بازیکن تامین شود. مقامات دولتی آذربایجان تمام اقدامات لازم برای حفاظت از مخیتاریان در سفر به باکو را تضمین کرده اند.

لازم به ذکر است عدم همکاری کشور آذربایجان با یوفا عواقب بدی برای فوتبال این کشور به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین آنها تصمیم گرفته اند در این مورد خاص برای ورود یک ارمنی به کشورشان همکاری کنند. حالا تصمیم نهایی با آرسنال و مخیتاریان است. با توجه به این بیانیه فدراسیون فوتبال آذربایجان در مورد تضمین امنیت مخیتاریان، انتظار می رود این بازیکن با توپچی ها راهی باکو شود.

نظر شما