شناسهٔ خبر: 32938169 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ظریف در بدو ورود به پکن:

نجات برجام وظیفه جامعه بین‌المللی است

وزیر امور خارجه گفت: نجات برجام وظیفه جامعه بین‌المللی است و اگر جامعه جهانی احساس می‌کند برجام یک دستاورد مهم است باید همانند ایران برای حفظ آن اقدام عملی انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به فرودگاه پکن در خصوص اهداف سفر خود به چین گفت: چین یکی از مهمترین شرکای جمهوری اسلامی بوده؛ هم شریک سیاسی ما، هم شریک بسیار نزدیک اقتصادی ما و هم از اعضای باقی مانده در برجام است.

وی ادامه داد: مهم است که در این مرحله جدید مشورت‌های نزدیکی با طرف چینی داشته باشیم به ویژه در خصوص تحولات اخیر و تصمیم جمهوری اسلامی ایران در انجام حقوقش در برجام و همینطور در خصوص مسائل دوجانبه و مسائل بسیار خطرناکی که در منطقه ما امروز در جریان است، گفت‌وگو کنیم . 

وی افزود: فرصت بسیار خوبی بود که بعد از سفر ژاپن توقفی هم در چین داشته باشم و بتوانم با دوستان چینی گفت‌وگو کنم 

وزیر امور خارجه در تشریح اقدامات خود در کشورهای روسیه، ترکمنستان، هند و ژاپن نیز گفت: نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است و اگر جامعه جهانی احساس می‌کند برجام یک دستاورد مهم است باید همانند ایران برای حفظ ان اقدام عملی انجام دهد.

وی ادامه داد: تا کنون جامعه بین المللی به جای اقدام عملی برای حفظ برجام بیشتر اظهار نظر و صدور بیانیه داشته است. اقدام عملی کاملا مشخص است باید وضعیت روابط اقتصادی ایران عادی سازی شود و این اقدامی است که برجام صریحا به آن اشاره دارد.

وی افزود: قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به همین موضوع اشاره دارد لذا لازم است اگر جامعه بین المللی، سایر کشورهای عضو برجام و دوستان ما در برجام مانند چین و روسیه تمایل دارند این دستاورد حفظ شود باید با اقدامات عملی باعث شوند مردم ایران از منافع برجام بهره مند شود.

 

 

 

 

نظر شما