شناسهٔ خبر: 32935859 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کی‌روش و شیمبا بالاتر از علیپور؛ پرسپولیس بعد از 3 فصل آقای گلی را از دست داد

کی‌روش و پریرا با 16 گل زده بالاتر از علیپور 14 گله کفش طلای لیگ هجدهم را به دست آوردند تا چهارمین و پنجمین بازیکن خارجی ادوار لیگ برتر باشند که آقای گل لیگ می‌شوند.

صاحب‌خبر -

پرسپولیس با وجود اینکه قهرمان شد، ولی بعد از سه فصل مهاجمان این تیم عنوان آقای گلی را از دست دادند. دو فصل متوالی مهدی طارمی با 16 گل و 18 گل آقای‌گل لیگ شده بود. با جدایی مهاجم پرحاشیه پرسپولیس، علی علیپور جور گلزنی این تیم را کشید و فصل گذشته 19 گل زد تا دست هیچ مهاجمی به او نرسد. علیپور در این فصل هم بیشتر از همه پرسپولیسی‌ها گل زد و حتی بیشتر از همه مهاجمان لیگ، به جز دو نفر؛ کی‌روش استنلی و لوسیانو پریرا. علیپور در این فصل 14 گل زد و برای تکرار دریافت کفش طلا، فقط دو گل کم آورد. حالا علیپور بیشتر از همیشه حسرت دو پنالتی که مقابل پیکان و نفت آبادان خراب کرد را می‌خورد تا در شب قهرمانی تیمش، خوشحالی دو برابر داشته باشد.

کفش طلا در این فصل به دو بازیکن خارجی رسید. کی‌روش استنلی با یک گلی که امشب به استقلال‌خوزستان زد، 16 گله شد و پریرا هم با دو گل امشب به این عدد رسید تا به طور مشترک در صدر قرار بگیرند. بعد از دنی اولروم، عماد رضا و ادینیو، حالا کی‌روش استنلی و پریرا چهارمین و پنجمین بازیکن غیرایرانی لیگ برتر هستند که نام‌شان در فهرست آقای‌گل‌ها جای می‌گیرد.

آقای‌گل‌های ادوار لیگ برتر

لیگ اول/ غلامرضا عنایتی- ابومسلم۱۷ گل 

لیگ دوم/ ادموند بزیک-سپاهان۱۳ گل 

لیگ سوم/  علی دایی- پرسپولیس16 گل 

لیگ چهارم/  غلامرضا عنایتی-استقلال۲۰  گل

لیگ پنجم/ غلامرضا عنایتی-استقلال ۲۱گل

لیگ ششم/ مهدی رجب‌زاده-ذوب‌آهن۱۷گل/ دنیل اولروم- ابومسلم۱۷ گل 

لیگ هفتم/ محسن خلیلی-پرسپولیس۱۸گل / هادی اصغری-راه‌آهن۱۸گل

لیگ هشتم/ آرش برهانی-استقلال۲۱گل

لیگ نهم/ عماد محمد رضا-سپاهان۱۹ گل 

لیگ دهم/ رضا نوروزی- فولاد۲۴گل

لیگ یازدهم/ کریم انصاری‌فرد-سایپا۲۱گل

لیگ دوازدهم/ سید جلال رافخایی-ملوان۱۹  گل

لیگ سیزدهم/ کریم انصاری‌فرد-تراکتورسازی۱۴گل

لیگ چهاردهم/ لوسیانو ادینهو-تراکتورسازی  ۲۰گل

لیگ پانزدهم/ مهدی طارمی-پرسپولیس۱۶گل

لیگ شانزدهم/ مهدی طارمی -پرسپولیس۱۸

لیگ هفدهم/ علی علیپور-پرسپولیس گل

لیگ هجدهم/ کی‌روش استنلی- سپاهان 16 گل/ لوسیانو پریرا - سپاهان 16 گل

همچنان غلامرضا عنایتی با 3 آقای گلی، مهدی طارمی و کریم انصاریفرد هم با دو عنوان آقای گلی بهترین عملکرد را در کسب عنوان آقای گلی داشته‌اند. پرسپولیس هم با 5 نماینده بالاتر از استقلال و سپاهان با 3 نماینده، تراکتورسازی، فولاد و ابومسلم 2 نماینده، ملوان، سایپا، راه‌آهن، ذوب‌آهن 1 نماینده در کسب عنوان آقای گلی دست نیافتنی است. و رکورد 24 گل رضا نوروزی در یک فصل هم دست نخورده باقی ماند./  وبسایت نود

نظر شما