شناسهٔ خبر: 32931781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فهرست مشاغل همطراز با عناوين ماده 29 قانون انتخابات اعلام شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - فهرستي از مشاغل همطراز با عناوين مصرح در ماده 29 قانون انتخابات که براي کانديداتوري در انتخابات مجلس شوراي اسلامي بايد استعفا کنند از سوي سخنگوي ستاد انتخابات کشور اعلام شد.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور، سيد اسماعيل موسوي دبير و سخنگوي ستاد انتخابات کشور با اشاره به صدور اطلاعيه شماره يک ستاد انتخابات کشور در دهم ارديبهشت ماه سال جاري گفت: مصاديق بندهاي (‌الف) و (ب) ماده 29 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و عناوين افرادي که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن در اين انتخابات محروم هستند در آن اطلاعيه اعلام شده است.
سخنگوي ستاد انتخابات کشور افزود: بر اساس ‌تبصره 1 ماده 29 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي کليه مقامات داراي عناوين هم طراز با عناوين مذکور در بندهاي (‌الف) و (ب) اين ماده نيز مشمول حکم اين ماده هستند، لذا فهرستي از مشاغل که به واسطه همطرازي با مشاغل مصرح در قانون، براي کانديداتوري انتخابات مجلس نياز به استعفا دارند، براساس قانون و مستندات قانوني موجود احصاء شده است.
موسوي با اشاره به اينکه به موجب قانون، تشخيص همطرازي در صلاحيت سازمان ‌امور اداري و استخدامي کشور است، تاکيد کرد: کليه افرادي که در مشاغل همطراز حضور دارند نيز همچون صاحبان مشاغل مصرح در ماده 29 قانون، بايد تا 16 خرداد ماه سال جاري استعفا دهند تا بتوانند در انتخابات مجلس ثبت نام کنند.
به منظور اطلاع رساني به مردم و داوطلبان احتمالي، فهرستي از عناوين که تاکنون بر اساس اعلام يا استعلام از مرجع قانوني، همطراز مصاديق ماده 29 قانون انتخابات برشمرده شده و يا نشده است در جدول آدرس اينترنتيwww.moi.ir آمده است.
سيام**9314**1601**
انتهاي پيام /*

نظر شما