شناسهٔ خبر: 32928859 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرين تحولات يمن؛

جنايات جديد ائتلاف سعودي در يمن/ انصار الله: انتقام خون زنان و کودکان بي گناه را خواهيم گرفت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- پس از عمليات موفق آميز پهپادي نيروهاي يمني عليه تاسيسات نفتي عربستان، موج حملات انتقام جويانه متجاوزان سعودي ها عليه مردم يمن شدت گرفته است.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، شبکه تلويزيوني الميادين به نقل از خبرگزاي رسمي يمن (سبا) از شهادت و زخمي شدن شماري از شهروندان يمني در حمله موشکي نيروهاي ائتلاف متجاوز سعودي به شهر «قعطبه» مرکز بزرگ‌ترين شهرستان در استان «ضالع» خبر داد.
همچنين؛ در پي حمله موشکي مزدوران سعودي به منطقه غليل و الربصه در منطقه الحوک واقع در استان الحديده، 3 زن به شدت زخمي شدند.
در خبري ديگر؛ نيروهاي متجاوز سعودي 20 گلوله توپ و 3 موشک به بخش هاي مختلفي از منطقه کيلومتر 16 واقع در استان الحديده شليک کردند.

58 کشته و زخمي در صنعا
شمار مجروحان حملات هوايي ائتلاف متجاوز به 52 مجروح افزايش يافت و از جمله مجروحان دو زن روسي هستند .
ائتلاف متجاوز سعودي به بهانه مقابله با ارتش و کميته هاي مردمي يمن بار ديگر مناطق مسکوني و غيرنظاميان يمني را هدف قرار مي دهد . گروه نجات همچنان در حال بيرون آوردن پيکرهاي شهداي غير نظامي از زير آوارها در صنعاء پايتخت يمن هستند و در همين حال دو نفر نيز ناپديد هستند.
سخنگوي وزارت بهداشت يمن اعلام کرد در جنايت جديد ائتلاف متجاوز سعودي, بيش از 30 شهروند يمني در يک محله مسکوني در تقاطع خيابانهاي الرباط و الرقاص در صنعا بر اثر حملات جنگنده هاي متجاوز به شهادت رسيدند يا زخمي شدند. شاهدان از کشته شدن شش غيرنظامي از جمله چهار کودک از اعضاي يک خانواده در حمله هوايي به خانه اي در صنعا پايتخت يمن خبر دادند.
يوسف الحاضري سخنگوي وزارت بهداشت يمن گفت: دشمن متجاوز بامداد امروز پنج شنبه خانه هاي مسکوني را هدف قرار داد و اين در حالي اتفاق افتاد که عده اي از مردم در خواب بودند زيرا مردم روزه دار يمن در ماه مبارک رمضان در چنين زماني در خواب هستند. زنان و کودکان بيگناه در محله اي شلوغ در خواب بودند که جنگنده هاي ائتلاف متجاوز آنان را بمباران کردند, اقدامي که با هيچ معيار ديني, اخلاقي و انساني سازگار نيست. ما تاکنون 32 شهروند را از زير آوار بيرون آورده ايم که شماري از آنان به شهادت رسيده اند و شماري زخمي شده اند و البته آمار قربانيان هنوز مشخص نيست. برخي کودکان و زنان که در خواب بودند, تکه تکه شده اند. اين در حالي است که متجاوزان سعودي که همچون شيطان مي مانند, با حمايت همه جانبه آمريکا شهرها و روستاهاي يمن را بمباران مي کنند. ما هم اکنون منتظريم که الازهر که اقدام نيروهاي يمني را در بمباران خط لوله نفتي سعودي در پاسخ به تجاوزات دشمن به شدت محکوم کرد, هم اکنون اين جنايت و کشتار کودکان و زنان را تبريک بگويد! اين نشان مي دهد که معيارها تحت دلارهاي نفتي سعودي و سکوت جنايتکارانه آمريکا, تغيير کرده و واژگون شده اند.

شهادت همه اعضاي يک خانواده يمني
در حمله هوايي جنگنده هاي ائتلاف سعودي به محله الرقاص صنعا پايتخت يمن، همه اعضاي يک خانواده به شهادت رسيدند.
همچنين جنگنده هاي متجاوز سعودي در تازه ترين حمله خانه يک شهروند يمني را در تقاطع دو خيابان الرباط و الرقاص نزديک مدرسه نسيبه در صنعا بمباران کردند که چند شهيد بر جاي گذاشت.جنگنده هاي متجاوز سعودي دو بار منطقه النهدين را در صنعا پايتخت يمن بمباران کردند.
در اين گزارش همچنين آمده است، جنگنده هاي سعودي به اردوگاه هاي فريجه و الصمع در بخش ارحب و اداره مشاغل نظامي در صنعا حمله کردند.
وزارت بهداشت يمن اعلام کرد در حمله جنگنده‌هاي ائتلاف سعودي-اماراتي به مرکز صنعا 6 نفر از جمله 4 کودک کشته و 41 نفر نيز مجروح شده‌اند.
رويترز نيز اعلام کرد ائتلاف سعودي با چند حمله هوايي ، پايتخت يمن را هدف قرار داد.
 
بمباران مناطق مسکوني در يمن
جنگنده هاي ائتلاف سعودي ساختمان مسکوني را در خيابان الرباط صنعا پايتخت يمن هدف قرار دادند و خودروهاي آمبولانس در حال حرکت به محل بمباران هستند.جنگنده هاي ائتلاف سعودي ساختمان اداره امور نظامي در منطقه نقم صنعا را هدف قرار دادند.
 
حمله به پايگاه هاي الصمع و الفريجه
جنگنده هاي ائتلاف سعودي در چند نوبت پايگاه هاي الصمع و الفريجه در شهرستان ارحب يمن را بمباران کردند.نگنده هاي ائتلاف متجاوز سعودي دو بار پادگان بيت دهره در ارحب و يک بار پادگان العرقوب در خولان را در صنعا پايتخت يمن بماران کردند.
 
صداي انفجارهاي مهيب از پايتخت يمن
صداي انفجارهاي مهيبي در صنعا پايتخت يمن، همزمان با گشت زني هواپيماهاي ائتلاف سعودي شنيده شد.
در همين حال شبکه تلويزيوني الحدث از آغاز تجاوزهاي چنده باره ائتلاف سعودي عليه مردم يمن خبر داد . اين شبکه اعلام کرد هدف از اين حملات محدود کردن توان نظامي ارتش و کميته هاي مردمي يمن است .

حمله متجاوزان سعودي به يک مدرسه در يمن
شبکه المسيره از حمله هوايي جنگنده هاي متجاوز سعودي به يکي از مدارس شهرستان قعطبه واقع در استان الضالع يمن خبر داد.

انصارالله: انتقام خون زنان و کودکان بيگناه را خواهيم گرفت
عضو دفتر سياسي جنبش انصار الله يمن تاکيد کرد نيروهاي يمني در آينده نزديک انتقام خون زنان و کودکان بي گناهي را که در بمباران اخير دشمن متجاوز سعودي به صنعاء به خاک و خون کشيده شدند، خواهند گرفت.
شبکه المسيره درباره جنايت جديد ائتلاف متجاوز سعودي که به شهادت يا زخمي شدن بيش از 30 شهروند يمني در يک محله مسکوني در تقاطع خيابانهاي الرباط و الرَّقاص در صنعاء منجر شد، با عبدالوهاب المحبشي عضو دفتر سياسي جنبش انصار الله يمن گفتگو کرد.
المحبشي گفت: ما به نام اداره حقوقي و قانوني در دفتر سياسي جنبش انصار الله, اين جنايت زشت را با شديدترين تعابير ممکن محکوم مي کنيم. اين جنايت که دشمن متجاوز بيش از چهار سال است در حق مردم يمن در همه شهرها و روستاها مرتکب مي شود, در مقابل ديدگان جامعه بين الملل اتفاق مي افتد و اين در حالي است که جامعه بين الملل با سکوت خود با اتئلاف متجاوز در ريختن خون مردم بيگناه يمن همراهي و به طور غير مستقيم آن را تأييد مي کند. ما در همين حال معتقديم که اين خونهاي پاک اين نويد را مي دهد که اين حکومتهاي جنايتکار به ياري خدا به زودي سرنگون خواهند شد هرچند برخي از آنها سرنگون شده اند و برخي ديگر رو به نابودي هستند زيرا خون بي گناهان و ستمديدگان بر اساس سنت الهي, دامان ستمکاران را خواهد گرفت و آنها را به زباله دان تاريخ خواهد فرستاد. اقدام دشمن متجاوز در ريختن خونهاي پاک بيگناهان در همين حال نشان دادن تنگنايي است که حکومتهاي مزدور در آن گرفتار آمده اند تا آنجا که خون مردم بيگناه را مي ريزند زيرا از مقابله تن به تن با مبارزان يمني ناتوان هستند و به همين علت شهروندان را هدف قرار مي دهند. ما معتقديم که خون مردم عزيز يمن بسيار گرانبها است و تحمل ريختن آن براي نيروهاي يمني و رهبران انقلاب يمن بسيار سخت و دشوار است. اين در حالي است که دشمن متجاوز از موفقيتهاي اخير نيروهاي مشترک يمني بهت زده است و دلي پر از کينه و نفرت دارد. ما بشارت مي دهيم که در آينده نزديک به ياري خدا, پيروزيهاي مهم و بيسابقه ديگري به دست خواهد آمد به گونه اي که دشمن متجاوز را وادار خواهد کرد تجاوز خود را متوقف کند.
 

نظر شما