شناسهٔ خبر: 32916771 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک منبع آگاه در گفت وگو با ایرنا:

خلیج فارس از همیشه خالی تر است

تهران- ایرنا- یک مقام آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن در دریای عربی متوقف شده و به خلیج فارس نیامده است، سایر واحدهای شناور رزمی خارج شده و خلیج فارس از همیشه خالی تر است از این رو ادعای آمریکا مبنی بر اینکه یک ناوگان اعزام کرده دروغ محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

این مقام آگاه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا، اظهار داشت: حرکات آمریکا در منطقه برای حفظ و ایمنی واحدهای خود است و سایر مطالب عنوان شده از سوی آنها جنگ روانی برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی داخل و خارج از کشور محسوب می شود.
وی افزود: براساس برآوردهای اطلاعاتی و نظامی آنچه این روزها در فضای رسانه ای دشمن و برخی دولت های وابسته به آمریکا درباره تحرکات نظامی این کشور در منطقه بیان می شود ارزش عملیاتی ندارد و وضعیت واحدهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش آمریکا گویای این وضعیت است که آنها در حالت تدافعی و حفظ نیروهای خود از خطرات احتمالی قرار دارند.
این مقام آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: ناتوانی آمریکایی ها و کشورهای وابسته در انجام هرگونه اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران در مواضع سران این رژیم به طور کامل آشکار است و آنها بارها اذعان کردند که قصد جنگ با ایران را ندارند از این رو این مواضع را با بهره گیری از تکنیک های عملیات روانی به گونه ای عنوان می کنند که آنها اراده ای برای این کار ندارند تا بتوانند همچنان شبح جنگ را در افکار عمومی حفظ کنند، شبحی که نه از سر اراده بلکه از ناتوانی آنها است.
این مقام آگاه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری امن آغاز گر هیچ جنگی نبوده و نخواهد بود از این رو نیروهای مسلح کشور برای مقابله با هر توطئه ای از هر زمان دیگری قوی تر و آماده تر هستند و آمریکا و همپیمانان این کشور به خوبی نسبت به این موضوع آگاه هستند.
وی به برخی حوادث روزهای اخیر در منطقه از جمله حمله پهپادی نیروهای انصارالله به مواضع عربستان اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی از سال 1394 هزاران نفر از مردم بی دفاع یمن را به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیر ساخت های این کشور اسلامی و مظلوم را نابود کرده است، حال آنکه در این سال ها نهادهای حقوقی و بین المللی چشم خود را بر همه واقعیت ها بسته و تنها نظاره گر اقدامات خصمانه و ضد انسانی آل سعود علیه ملت بی دفاع یمن بودند.
سیام*9612*1751*1193

برچسب‌ها:

نظر شما