شناسهٔ خبر: 32916008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با پیام رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور:

برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی در مشهد مقدس

با پیام مونسان مراسم بزرگداشت روز فردوسی امروز در محل آرامگاه حکیم سخن توس در مشهد مقدس برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، وی در پیام خود، شاهنامه را دانشنامه فرهنگ و تاریخ ایرانیان و از بزرگترین شاهکار‌های ادبیات جهان توصیف کرد.
برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی در مشهد مقدسرئیس سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی هم در این مراسم با اشاره به طرح بازپیرایی مجموعه آرامگاه فردوسی گفت: در کمتر از یکسال و نیم قرار است که شهرداری مشهد مقدس در دو مرحله جلوخان آرامگاه فردوسی را بازپیرایی کند.
ابا الفضل مکرمی فر افزود: این بازپیرایی شامل قسمت هایِ: ره باغ، بوستان، پیاده راه و هفت میدان موضوعی مجموعه آرامگاه فردوسی است.
وی گفت: میراث فرهنگی در تلاش است تا مجموعه آرامگاه فردوسی به زودی ثبت جهانی شود.
نقالی، اجرای ورزش‌های باستانی و شاهنامه خوانی از برنامه‌های مراسم بزرگداشت روز فردوسی در محل آرامگاه این حماسه سرای ایرانی بود.
همچنین در ابتدای این مراسم مرحله نخست طرح ساماندهی و بازپیرایی جلوخان آرامگاه به وسعت ۳هکتار افتتاح و مرحله دوم آن هم آغاز شد.
شهردار مشهد مقدس در مراسم افتتاح این طرح گفت:شهرداری مشهد در دو مرحله ساماندهی جلوخان آرامگاه را بر عهده گرفته است.
محمدرضا کلایی افزود: شهرداری در مجموع برای این طرح بیش از ۱۶میلیارد تومان هزینه می‌کند.
وی گفت: امیدواریم که مرحله دوم طرح بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی تا ۱۰۰روز آینده به بهره برداری برسد.
 
 
 
برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی در مشهد مقدس برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی در مشهد مقدس برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی در مشهد مقدس برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی در مشهد مقدس برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی در مشهد مقدس برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی در مشهد مقدس برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی در مشهد مقدس برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی در مشهد مقدس برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی در مشهد مقدس برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی در مشهد مقدس

نظر شما