شناسهٔ خبر: 32909941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان مطرح کرد:

نمایندگان مجلس تفکیک حوزه جوانان از وزارت ورزش را دنبال کنند

خرم‌آباد- مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی، موضوع تفکیک حوزه جوانان از ورزش را دنبال کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی یاور عزیزپور ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های جوانان بحث نیازهای آنها در حوزه‌های مختلف است، اظهار داشت: دستگاه‌های مختلفی درگیر این موضوع هستند و حوزه جوانان درگیر یک حالت چند متولی گری است.

وی تصریح کرد: امروز که موضوع شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در صحن مجلس تعیین تکلیف می‌شود، بهترین فرصت است نمایندگان استان کمک کنند تا حوزه جوانان از ورزش تفکیک شود.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با تاکید بر اینکه همه نمایندگان نیز دغدغه کمک به جوانان را دارند، لذا باید موجی ایجاد شود که بحث انفکاک جوانان از ورزش را پیگیری کنند، افزود: با تفکیک حوزه جوانان از ورزش، تشکیلات متناسب با موضوع که اختیار لازم را داشته باشد ایجاد خواهد شد.

عزیزپور با تاکید بر اینکه موضوعات ورزش و جوانان دو موضوع گسترده هستند، الان بخش جوانان در سایه ورزش هستند و ممکن است کار به خوبی پیش نرود، افزود: هیچیک از این دو بخش نباید در سایه دیگری باشد.

عبدالله عزیزپور معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان لرستان نیز در سخنانی با اشاره به تغییر رنج سنی جوانان از ۱۵ تا ۲۹ سال به ۱۸ تا ۳۵ سال اظهار داشت: چالش‌ها و مشکلاتی که در رابطه با اشتغال، تسهیل ازدواج و مسکن جوانان وجود دارد این موضوع را می‌رساند که یک وزارت خانه نمی‌تواند به تنهایی این بار را به دوش بکشد و در عین حال به حوزه ورزش نیز بپردازد.

وی با بیان اینکه ورزش و جوانان باید تفکیک شوند، تصریح کرد: بخش جوانان در سایه ورزش قرار گرفته است، چراکه حوزه ورزش دارای تشکیلات دیرینه ای است و فعالیت مدون و برنامه ریزی شده‌ای دارند؛ تشکیلات جوانان به شکل کنونی نمی‌تواند پا به پای ورزش بیاید و همین امر باعث تضییع حق جوانان می‌شود.

نظر شما