شناسهٔ خبر: 32899924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موفقیت مؤسسه رازی در کنترل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: مؤسسه سرم سازی رازی در کنار سازمان دامپزشکی در کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بسیار مؤثر عمل کرد.

صاحب‌خبر -

داوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری فارس از البرز با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری ها و با بیان اینکه همواره پیشگیری مقدم و اثربخش تر از درمان است، گفت: مؤسسه رازی می تواند در این زمینه نقش مؤثری ایفا کند زیرا تولید واکسن از رسالت های ذاتی این مؤسسه است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مؤسسه رازی در تأمین واکسن های مورد نیاز خودکفا است و از نظر روزآمدی گام های بلندی در کشور و منطقه برداشته و در کنترل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیز نقش مؤثری ایفا کرد و لازم است از این مجموعه حمایت شود.

وی حفظ سرمایه های مرغ تخم گذار، گوشتی و اجدادی و انواع طیور را مدیون فعالیت های مؤسسه رازی و سازمان دامپزشکی دانست و تأکید کرد: موسسه رازی در تحقق امنیت غذایی که از اهداف مهم هر کشور است، حضور برجسته و پررنگی داشته است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه ویژه مجلس به موضوع کشاورزی و امنیت غذایی یادآور شد: در قانون بودجه سنواتی و برنامه ششم توسعه توسط مجلس به این امر پرداخته شد و در مذاکرات با مسؤولان ذیربط نیز بر انعکاس خلاء ها و تنگناها به منظور رفع مشکلات تأکید شده است.

انتهای پیام/د/1102/س/1

 

برچسب‌ها:

نظر شما