شناسهٔ خبر: 32899096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام شاه حیدری:

استفاده از جهل و ترس مردم تکنیک ابن زیاد که منجر به تنهایی نائب امام حسین علیه السلام شد

ابن زیاد در ورود به کوفه از جهل و ترس مردم استفاده کرد و برای همین کوفیان مسلم بن عقیل را تنها گذاشتند؛ امروز هم آمریکا بازی درآورده و دو تا قایق آورده، عده ای می گویند برای اینکه جنگ نشود باید هرچه او بگوید گوش بدهیم!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام حامد شاه حیدری، امام جماعت مسجد امام سجادعلیه السلام بلوار قدس، در برنامه «شهر الطهور(۱)» ویژه سحرگاهان ماه مبارک رمضان با برشمردن پیامدهای گناه در زندگی تصریح کرد: یکی از این پیامدها سلب توفیق عبادت است که خداوند لذت مناجات خود را از انسان می گیرد و علت بی نمازی ها نیز همین لذت نبردن است.

 

 

وی یکی دیگر از پیامدهای گناه را مسلط شدن انسان های بد در جامعه دانست و مواردی چون بی بصیرتی، جهل و ترس را نیز جزو گناهان تلقی کرد و با اشاره به مسائل جاری کشور اظهار داشت: بر اساس روایات، حکم احتکار مانند قتل است یعنی این گناه اینقدر سنگین است، حالا کسی نباید با این مسئله برخورد کند؟

 

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به اینکه یکی از دلایل جدی گرانی، عدم نظارت است، افزود: وقتی بازار رها شد سوءاستفاده بوجود می آید و خیلی از خلاف ها بدون چراغ سبز نشان دادن بعضی از مسئولین نیست زیرا وقتی قاچاق از گمرک انجام می شود حتماً پای یک مسئول در میان است.

 

 

وی ادامه داد: چطور یک مغازه کوچک راه اندازی می شود باید به دهها جا از جمله بهداشت و... پاسخ داد؟ {اما قاچاق از گمرک به این راحتی}این ضعف مدیریت است چوبش را از کجا می خوریم؟ از بی بصیرتی.

 

 

امام جماعت مسجد امام سجادعلیه السلام ترس را گناه خواند و با اشاره به اینکه ابن زیاد در ورود به کوفه از جهل و ترس مردم استفاده کرد و برای همین کوفیان مسلم بن عقیل را تنها گذاشتند؛ تصریح کرد: امروز هم آمریکا بازی درآورده و دو تا قایق آورده، عده ای می گویند برای اینکه جنگ نشود باید هرچه او بگوید گوش بدهیم!

 

 

وی با افزودن اینکه آنقدر بعضی در داخل به این تنور می دمند که آمریکا خود این کار را نمی کند، گفت: آمریکایی های داخلی ۸۰ درصد کار را انجام می دهد و خود آمریکا ۲۰ درصد و درد ما از این آمریکایی های داخلی است که مردم را می ترسانند؛ ابن زیاد هم از همین تکنیک استفاده کرد که سپاهی از شام می رسد و چه و چه می کند.

 

حجت الاسلام شاه حیدری خاطرنشان کرد: خیلی ها بین دو راهی کشتن امام حسین علیه السلام و همراهی ابن زیاد فرار کردند و... اینها به این دلیل است وقتی گناه انجام شود، بدها در جامعه مسلط می شوند و ترس یک گناه ریشه ای است و باعث می شود انسان امام و نائب او را کمک نکند.

 

 

وی تأکید کرد: اما اگر مسلمانان شجاعت داشته باشند قرآن وعده کرده پیروز هستیم؛ شیوه مسلمانان عمدتاً پیروزی است اگر محکم بایستند؛ ببینید جبهه مقاومت در برابر اسراییل از نطر تجهیزات و امکانات قابل مقایسه نیست اما وقتی مقاومت شلیک می کنند آنها زود تسلیم می شوند لذا اگر مسلمانان پای دین شان بمانند پیروز می شوند‌.

 

 

ویژه برنامه سحرگاهی شهرالطهور برای نخستین بار در مسجد امام سجادعلیه السلام آغاز شده و شامل قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، مناجات خوانی به همراه فرازهایی از دعای ابوحمزه است.

 

نظر شما