شناسهٔ خبر: 32888479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازداشت 20 تبعه قزاق به اتهام انجام اقدامات تروریستی

معاون وزیر امور خارجه قزاقستان از بازداشت 16 مرد و 4 زن بازگشته از سوریه به این کشور به اتهام شرکت در فعالیت‌های تروریستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ارژان عاشقبایف» معاون وزیر امور خارجه قزاقستان در نشستی مطبوعاتی به مناسبت پایان عملیات ویژه «ژوسان» از بازداشت تعدادی از شهروندان این کشور که چند روز قبل از سوریه به میهن بازگردانده شدند، خبر داد.

وی در این خصوص گفت: 16 مرد و 4 زن به اتهام مشارکت در فعالیت‌های تروریستی در شهرهای «نورسلطان»، «آتیرائو»، «اورالسک»، «آکتوبه»، «قراغندی» و «شیمکنت» بازداشت شدند.

عاشقبایف افزود: بقیه 55 زن و کودکان در مراکز ویژه توانبشخی تحت معاینه پزشکان قرار دارند و همزمان اسناد هویت آنها آماده و تحقیقات در مورد دخالت در فعالیت‌های تروریستی انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در فعالیت‌های تروریستی در صورت اثبات دست داشتن آنان در انجام جنایات مطابق با قوانین مربوطه قزاقستان مجازات می‌شوند.

بنابه سخنان عاشقبایف، عملیات ویژه «ژوسان» روزهای 7 و 9 ماه می انجام شد و در قالب آن 231 شهروند قزاق از سوریه به میهن بازگردانده شدند.

طبق اظهارات «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور موقت قزاقستان در میان افراد منتقل شده به قزاقستان 156 کودک نیز هستند که 18 نفر از آنان را یتیمان تشکیل می‌دهند.

بنابر اظهارات کمیته امنیت ملی قزاقستان از آغاز درگیری‌های مسلحانه در سوریه و عراق حدود 800 قزاق به این مناطق سفر کردند.

طبق اظهارات این نهاد در صفوف سازمان‌های بین المللی تروریستی در سوریه و عراق 120 مرد، بیش از 250 زن و 500 کودک قزاق حضور دارند.

انتهای پیام/ح

نظر شما