شناسهٔ خبر: 32852492 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تأثیر گفت‌وگوی ملی بر مشارکت انتخاباتی

جلساتی که توسط آقای باهنر و آقای عارف، تحت عنوان گفت‌وگوی ملی در حال شکل گیری است، از این جهت که بتواند ایجاد همدلی و وحدت ملی کند، کار بسیار خوبی است البته نمی‌توان گفت که جناح جدیدی شکل می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

اگر بخواهیم به این فکر کنیم که تندرو ها اجازه تداوم این جلسات را نمی‌دهند، باید برای قضاوت نخست دید تعریفی که از تندروها می شود چیست؟ آن وقت می شود قضاوت کرد. زمانی که مسائل جناحی و منافع ملی مد نظر ما باشد باید یک ائتلاف شکل بگیرد و لازم به ذکر است که آقای باهنر خودشان عنوان کردند به دنبال تشکیل ائتلاف نیستند.

احزاب در همه جهان خط مشی و اختلاف رای دارند. این اختلاف نظر در مسائل داخلی مانند اقتصادی و اجتماعی وجود داشته باشد ولی در مسائل سیاست خارجی کشور چنین وضعیتی وجود ندارد. معتقدم باید در موضوعات سیاست خارجی به یک وحدت و تفاهم نظر رسید و این فهم به معنای کار تشکیلاتی مشترک میان دو جناح سیاسی نیست ولی  در مسائل سیاست خارجی ضرورت وحدت نظر انکارناپذیر است. همان طور که در واکنش به تهدید حمله نظامی ترامپ مشاهده کردیم اصلاح طلبان و اصولگرایان موضع گیری واحدی داشتند و این مسئله قابل تحسین است.إ

من به این مسئله اعتقاد ندارم که مردم ناامید هستند  و معتقدم این جلسات آقای باهنر در تقویت مشارکت عمومی در انتخابات و آوردن مردم در پای صندوق آوردن موثر است. مردم زمانی که  دشمن تهدید می کند از وحدت ملی خود غافل نمی شوند. البته انتقاداتی نسبت به عملکرد برخی نمایندگان مجلس از طرف مردم وجود دارد اما مردم در انتخابات شرکت می کنند اما به نماینده ناکارامد رای نمی دهند.

* عضو هیأت موسس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی


۲۱۴۲۱۵

نظر شما