شناسهٔ خبر: 3279158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست کرمانشاه:

راه‌اندازی سایت پرنده‌نگاری هشیلان و اکوپارک پرو پیگیری شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: راه‌اندازی سایت پرنده نگاری در تالاب هشیلان و ایجاد اکوپارک پرو در راستا هم‌گرایی فرهنگی و زیستی برای طرح جاذبه‌های کرمانشاه در سطح خاورمیانه انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، تورج همتی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه اظهار داشت: برای افزایش آگاهی عمومی نسبت به محیط زیست اقداماتی همچون آموزش مردم روستای گلان در شهرستان پاوه انجام شده که رتبه کرمانشاه در این بخش به دوم کشوری ارتقا یافته است.

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: این استان با قرارگیری در انتهای فلات ایران دارای موقعیتی استراتژیک است که این منطقه به سرزمین آب و سنگ شهرت یافته است و 40درصد خروجی آب کشور در این استان قرار دارد.

همتی افزود: در راستای شفاف سازی صنعت گردشگری و به‌روزرسانی سند توسعه اقداماتی انجام شده است و در تهیه سند آمایش سرزمین بیش از 150 مشکل در استان کرمانشاه شناسایی شده که نقشه راه مسئولان برطرف کردن این مشکلات است.

وی با بیان اینکه در سند آمایش سرزمین نیروهای محرک شناسایی و اثرات موثر بر محیط زیست شناسایی شده است، افزود: استان کرمانشاه دارای چالش‌های مختلفی بوده که برای رسیدن به توسعه نقش‌آفرینی در محیط زیست ضروری است.

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: کارگروه‌های مختلفی در حوزه‌های آب و کانون سراب‌های استان و نیز احیا جنگل‌ها برای مدیریت یکپارچه محورهای اکوتوریسم در کرمانشاه تشکیل شده است.

همتی به الزام صنایع مبنی بر بازیافت آب و پیگیری فاضلاب‌های لوکال و نیز تجهیز صنایع به سیستم پایش آنلاین و پیگیری مدیریت پسماند در این منطقه اشاره کرد و افزود: در حوزه ریزگردها آسیب‌های بسیاری برای کرمانشاه مطرح است که به عنوان نخستین استان بسته اجرایی گرد و غبار با مشخص کردن وظایف تمامی دستگاه‌ها تدوین شده است.

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه بیان کرد: در بخش تنوع زیستی 7درصد مناطق استان تحت مدیریت و حفاظت قرار دارد که برنامه‌های مختلفی برای ارتقا به یازده درصد در دست انجام است.

همتی گفت: راه‌اندازی سایت پرنده نگاری در تالاب هشیلان با رویکرد پیوند میراث فرهنگی و زیست محیطی و ایجاد اکوپارک پرو با توجه به قابلیت‌های بالای طبیعی در راستا هم‌گرایی فرهنگی و زیستی برای طرح جاذبه‌های استان در سطح خاورمیانه از دیگر اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام /

نظر شما