شناسهٔ خبر: 32705146 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

لایو خبر - 16 اردیبهشت 98

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شورای عالی انتخابات ترکیه فرمان تکرار انتخابات شهرداری استانبول را صادر کرد
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۲۱:۵۴

نماینده حزب عدالت و توسعه (آکپارتی) در شورای عالی انتخابات ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد این شورا دستور دستور داده است انتخابات شهرداری استانبول تکرار شود. به گفته نماینده آکپارتی در شورای عالی انتخابات ترکیه، تصمیم به تکرار انتخابات شهرداری استانبول در پی ارائه شواهد و اسناد جدید از سوی این حزب مبنی بر بروز تخلفات تأثیرگذار در انتخابات اتخاذ شده است.

واکنش اروپا نسبت به خبر کاهش جزئی و کلی تعهدات ایران ذیل برجام: ایران زیرپا گذاشتن بخش‌هایی از توافق چندجانبه هسته‌ای را سبک و سنگین می‌کند
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۲۱:۳۱

یک دیپلمات ارشد اروپایی روز دوشنبه مدعی شد که ایران زیرپا گذاشتن بخش‌هایی از توافق چندجانبه هسته‌ای را سبک و سنگین می‌کند. وی گفت: ایرانی‌ها در حال بررسی این گزینه در کنار سایر گزینه‌هایش هستند تا گامی فراتر بگذارند. یک دیپلمات اروپایی دیگر اعلام کرد که مشخص نیست تهران تاکنون تصمیم نهایی خود در این زمینه را گرفته است یا خیر.

سخنگوی شورایعالی امنیت ملی: بولتون فاقد فهم نظامی و امنیتی است
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۲۰:۲۳

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در واکنش به بیانیه بولتون در خصوص اعزام ناو هواپیمابر ابراهام لینکلن به منطقه با هدف اعلام پیام به ایران، گفت: بولتون فاقد فهم نظامی و امنیتی است

شروط جدید ترخیص کالا از گمرک اعلام شد
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۹:۵۸

بر اساس گزارش گمرک، ترخیص اقلام اظهار شده به این سازمان بدون نیاز به اصلاح ثبت سفارش، طبق ردیف تعرفه استنباطی گمرک و مشروط به ثابت بودن شرح تجاری کالا بلامانع است

در صورتی که کالای اظهاری به گمرک، جزو کالای گروه یک باشد ضمن بررسی کالا توسط گمرک، ردیف تعرفه کالا تغییر پیدا کرده و در گروه کالایی ۲ قرار می گیرد؛ در صورت ارائه نامه از سوی بانک عامل مربوطه مبنی بر پرداخت مابه التفاوت توسط ذی نفع، ادامه تشریفات گمرکی بلامانع است.

اگر بر اساس بررسی های انجام شده، مطابق ردیف تعرفه استنباطی گمرک، کالای موردنظر در گروه چهارم کالایی قرار گیرد که ثبت سفارش آنها از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ممنوع شده است، امکان ترخیص کالا مقدور نخواهد بود.

مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ راهی زندان شد
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۹:۰۸

وکیل سابق ترامپ برای تحمل سه سال محکومیت خود، صبح دوشنبه به وقت محلی راهی زندان شد. اتهامات کوهن کلاهبرداری مالی، فرار از مالیات و جرایم دیگر است که یکی از آنها پرداخت حق سکوت به دو زن به نیابت از ترامپ است که رئیس جمهوری آمریکا پیشتر با آنها رابطه داشت اما آنها را نپذیرفت.

جهانگیری: دولت راه تهاتر نفت با کالاهای اساسی را باز کرده است
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۸:۱۶

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اهمیت صادرات غیرنفتی در سال ۹۸ تاکید کرد: توسعه صادرات کالا و خدمات اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین اولویت کشور و مهم‌ترین وظیفه امروز همه بنگاه‌ها و مدیران است تا بتوانیم ارز مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی به کشور را فراهم کنیم.

ترامپ دنبال تمدید دوساله دوران ریاست‌جمهوری؟
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۷:۰۷

ترامپ توئیتی از «جری فالوِل» رئیس «دانشگاه آزادی» ویژه مسیحیان پروتستان، را بازنشر داد که در آن گفته بود باید به دور اول ریاست جمهوری ترامپ دو سال به عنوان جبران خسارت اضافه شود.

فالول روز یک‌شنبه در حساب توئیتری خود با اشاره این‌که هفته گذشته، اولین هفته بدون «تبانی و [اتهام] ممانعت از اجرای عدالت» برای دولت ترامپ بود گفت: «اکنون من از دریافت غرامت حمایت می‌کنم. به‌عنوان جبرانی برای زمان دزدیده‌شده از ترامپ طی یک کودتای فاسد شکست‌خورده، باید دو سال به دوره اول ریاست جمهوری وی افزوده شود».

او در این پیام توئیتری نوشت: «نیویورک‌تایمز اذعان کرد باراک اوباما در کمپین او (ترامپ) جاسوسی کرده و اقتصاد رو به رشد است».

واکنش تاج به داخلی یا خارجی بودن سرمربی تیم ملی: با توجه به تحریم‌ها باید آرایش دفاعی بگیریم
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۶:۲۸

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه سرمربی تیم ملی داخلی خواهد بود یا خارجی، گفت که با رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تحریم‌ها، فوتبال هم باید آرایش دفاعی به خود بگیرد.سرمربی تیم ملی را انتخاب خواهیم کرد و همه تلاش‌مان این است به‌سرعت سرمربی جدید را معرفی کنیم. در این راه موانعی غیر قابل ذکری داریم که برخی از آنها مربوط به بحث ارز و مبادله اسناد است.

پمپئو: برای اقدام نظامی علیه ونزوئلا آماده‌ایم، نیروهای خارجی از این کشور خارج شوند
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۶:۲۲

علیرغم اینکه دخالت‌های پیاپی واشنگتن موجب دامن زدن به آشوب‌های ونزوئلا شده است، وزیر خارجه آمریکا تأکید کرده تمامی کشورهایی که در حق دموکراسی مردم ونزوئلا مداخله می‌کنند باید این کشور را ترک کنند.پمپئو در مصاحبه تازه خود مدعی شد که ایران، روسیه، کوبا و هر کشوری که در حق مردم ونزوئلا برای احیای دموکراسی‌ مداخله کند، باید این کشور آمریکای لاتین را ترک کنند.

ادعای العبادی: دولت کنونی عراق بیشتر از دولت من، به تحریم‌های آمریکا علیه ایران پایبند است
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۶:۱۹

حیدر العبادی، نخست‌وزیر پیشین عراق در رابطه با موضع عراق نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه ایران با بیان این که عراق به عدم تعامل با دلار در معاملات تجاری با ایران پایبند است ، گفت: دولت کنونی پایبندتر از دولت من به تحریم‌های آمریکا است اما با این وجود صدای اعتراضاتی که نسبت به موضع من در رابطه با تحریم‌ها می‌شنیدیم را اکنون نمی‌شنویم.

پایان اعتبار رمز دوم کارت های بانکی/ رمز یکبار مصرف از خردادماه عملیاتی می‌شود
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۵:۱۸

با ابلاغیه بانک مرکزی به شبکه بانکی، رمز دوم ایستا تا پایان اردیبهشت ماه قابل استفاده است و پس از آن، این رمز حذف می‌شود و باید از ابتدای خردادماه، از رمز دوم یکبار مصرف استفاده شود. مشتریان سیستم بانکی برای استفاده و فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف باید به بانک عامل مراجعه نمایند. حداکثر طول عمر رمز یکبار مصرف ۶۰ ثانیه است.

رئیس قوه قضائیه: ارسال سیگنال‌های سازش با آمریکا محکوم به شکست است
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۵:۱۴

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه ارسال سیگنال‌های سازش با آمریکا محکوم به شکست است، گفت: بهترین آرایش جنگی در برابر جنایتکاران آمریکایی و اسرائیلی مقابله با ترفندهای جنگ روانی، انسجام ملی و هم‌صدایی و تقویت توانمندی‌های داخلی است.

بازار مسکن در شهریور ۹۸ افت می‌ کند؟
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۵:۱۳

بیت‌الله ستاریان کارشناس بازار مسکن گفت: مباحثی که سال گذشته از طرف برخی افراد عنوان می‌شد مبنی بر این‌که تقاضایی در بازار مسکن وجود ندارد به نظرم مطالعه شده نبود. روند رشد بازار مسکن که از خردادماه سال گذشته آغاز شد با افت و خیزهای ماهیانه ادامه یافت و طبق محاسباتی که داشتم در پایان سال ۱۳۹۷ گفتم این رشد تا شهریورماه ۱۳۹۸ ادامه خواهد یافت و بعد از آن دچار رکود می‌شویم؛ آن هم نه به این علت که تقاضایی وجود ندارد بلکه تقاضای مؤثر کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران: قیمت خودرو در بازار نزولی شده/ چند لیدر قدرتمند با استفاده از فضای مجازی قیمت خودرو را تعیین می‌کنند
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۵:۰۸

«سعید موتمنی» رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران امروز (دوشنبه) در گفت وگو با ایرنا افزود: در دو سه روز گذشته، التهاب و هیجان کاذب قیمت خودروها فروکش کرده و قیمت ها روند نزولی به خود گرفته است.اکنون در عمل معامله ای انجام نمی شود و بازار خودرو راکد است، اما در مقایسه با چند روز گذشته نرخ خودروها داخلی تا پنج درصد و نرخ خودروهای مونتاژی بین پنج تا 15 درصد کاهش یافته است.

توزیع «بسته‌های غذایی» ۲۰۰ هزار تومانی ویژه رمضان/ همه مددجویان مشمول بسته نمی‌شوند
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۴:۱۲

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۳ میلیارد تومان بسته غذایی بین مددجویان توزیع شده است، گفت: هدف گذاری امسال کمیته امداد برای توزیع بیش از ۲۰ میلیارد تومان بسته غذایی در ماه رمضان است. این کمک‌ها در مناطق محروم و خیلی محروم توزیع می‌شود.

تاج: به زودی سرمربی خارجی تیم ملی فوتبال معرفی می‌شود
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۴:۱۱

 رئیس فدراسیون فوتبال با تأکید بر استفاده از سرمربی خارجی برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان گفت: سرمربی تیم ملی بزرگسالان به‌زودی معرفی می‌شود و با توجه به تحلیل‌های موجود جانشین کی روش قطعاً از بین گزینه‌های خارجی خواهد بود، چراکه اعتقاد داریم همچنان باید در جایگاه اول آسیا بمانیم.

قیمت هر کیلو شقه گوسفندی به ۹۸ هزار تومان رسید/ دام زنده ۴۰ تا ۴۳ هزار تومان
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۳:۴۸

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری درباره آخرین تحولات بازار گوشت قرمز گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۷ تا ۹۸ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود که نسبت به روز‌های اخیر نوسانی نداشته است.با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختصاص ارز نیما به واردات، قیمت هر کیلو لاشه وارداتی به بالای ۸۰ هزار تومان رسیده است.

مقام ایرانی: روحانی روز چهارشنبه کاهش جزئی و کلی برخی تعهدات ایران و آغاز بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای که پس از برجام متوقف شده بود را اعلام می کند / فعلاً موضوع خروج از برجام مطرح نیست
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۳:۱۳

یک مقام نزدیک به هیئت نظارت بر برجام گفت: احتمالا ️دکتر روحانی رئیس جمهور روز چهارشنبه هفته جاری در گفتگوی زنده رادیو و تلویزیونی، برنامه‌های مرحله‌ای ایران برای انجام اقدامات متقابل در برابر خروج امریکا از برجام را اعلام خواهد کرد.کاهش جزئی و کلی برخی تعهدات ایران و آغاز بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای که انجام آن در چارچوب برجام متوقف شده بود، اولین گام ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و همچنین بدعهدی کشورهای اروپایی در اجرای تعهداتشان است.

لاریجانی: اکثریت مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین هستند/ حمایت از احیای کارت سوخت
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۲:۲۲

علی لاریجانی با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس درباره موضوع سهمیه‌بندی بنزین گفت: درباره بحث سهمیه‌بندی بنزین نظر مجلس بر این نبود که قیمت بنزین افزایش پیدا کند. حتما سیستم ارائه بنزین از طریق کارت سوخت درست است و مجلس از آن حمایت می‌کند.همچنین مقرر شد اصلاحات ساختاری در بودجه کشور مد نظر و در زمینه ارائه نیازهای اساسی مردم جوری حرکت شود که یارانه‌ها به درستی به دست مردم برسد.

بولتون به دنبال جنگ با ایران و ونزوئلا
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۲:۱۵

وندی شرمن، نماینده ارشد آمریکا در دوران مذاکرات هسته‌ای با انتشار تصویر بیانیه دیروز جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره ارسال ناو هواپیمابر و هواپیماهای بمب‌افکن جدید به خاورمیانه در صفحه توئیتر خود، نوشت: واقعاً جان بولتون به دنبال این است که ما را درگیر جنگ با ایران و ونزوئلا کند. جنگی ندیده‌ام که او نخواهد آن را برپا کند. پس دونالد ترامپ کجاست؟

سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین منتفی شد
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۲:۰۹

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسان مجلس گفت: بنابر مذاکره‌های نمایندگان دولت با مجلس در جلسه غیرعلنی امروز مجلس، قرار شد کارت‌های سوخت برای جلوگیری از قاچاق سوخت دوباره زنده شوند اما بنزین سهمیه‌بندی نمی‌شود و قیمت آن هم هر لیتر هزارتومان می‌ماند.

عراق: تولید نفت خود را افزایش نمی‌دهیم
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۱:۳۲

وزارت نفت عراق در بیانیه ای اعلام کرد این کشور توافق عرضه فعلی میان اعضای اوپک را محترم شمرده و به بالا بردن تولید نفت خود اقدام نخواهد کرد.

تحت توافق کاهش تولید اوپک، عراق باید تولید خود را ۱۴۰ هزار بشکه در روز نسبت به سطح تولید اکتبر سال ۲۰۱۸ کاهش دهد و ۴.۵۱۲ میلیون بشکه در روز نفت تولید کند.

واکنش گاردین به اظهارات بولتون
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۱:۲۲

گاردین درباره اظهارات جدید بولتون درباره ارسال ناو هواپیمابر و نیروهای بمب‌افکن به خاورمیانه نوشت که تغییرات در صف آرایی نظامی آمریکا روالی عادی دارد و برخی مقامات آمریکایی نیز به رغم اینکه تنها لحن بیانیه بولتون و اعلان چنین برنامه‌ای از سوی او را عجیب می‌دانند ارسال این واحدهای نظامی به منطقه را امری عادی می‌دانند.

پرتاب‌ موشک پس از دیدار با پوتین
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۱:۱۵

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز گفت: سفت و سخت‌ترین تحریم‌ها در تاریخ کره شمالی همچنان پابرجا هستند. این احتمالا باعث فشار‌های کنونی بر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شده است. شما شاهد هستید که این پرتاب‌ها و آزمایش‌ها درست پس از سفر او به روسیه صورت گرفته است. درست پس از آنکه کیم جونگ اون با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دیدار کرد تصمیم گرفت تا این اقدامات را انجام دهد.

با این حال پمپئو مفصلا به این مساله نپرداخت که دقیقا این نشست چه تاثیری بر اقدامات کره شمالی داشته است.

استانی شدن انتخابات در ۲ اسفند اجرا نمی‌شود
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۹:۳۹

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: مصوبه پارلمان درباره استانی شدن انتخابات مجلس در ۲ اسفند اجرایی نمی‌شود.

محمد جواد کولیوند گفت:هم‌زمان با بررسی شورای نگهبان، هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حال بررسی این طرح است. وی با بیان اینکه شورای نگهبان نیز درخواست داشته تا ۱۰ روز دیگر به زمان بررسی این طرح افزوده شود، ادامه داد: احتمالاً ۲۷ اردیبهشت شورای نگهبان پس از بررسی ایرادات طرح را به مجلس اعلام کند.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه مجلس تا ۷ خرداد جلسه علنی دارد و پس از آن نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند و از ۲ خرداد روز شمار انتخابات شروع می‌شود و نهم خرداد تا ۱۶ خرداد نیز زمان استعفای مقامات برای حضور در انتخابات مجلس است، در خوش‌بینانه‌ترین حالت هم اگر کمیسیون بخواهد اصلاحات را انجام دهد و طرح به صحن علنی ارائه شود زمان اینکه این طرح به اجرای انتخابات برسد وجود ندارد.

مدیرمسئول کیهان، ۲ سال پس از فوت شاکی به بازپرسی احضار شد
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۹:۳۸

کیهان خبر داد: صبح دیروز حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان برای تفهیم اتهام درباره ۲۵ شکایت به دادگاه رفت. شکایت مرحوم دکتر ابراهیم یزدی که دو سال پیش درگذشت، نیز یکی از این شکایت هاست.

اسرائیل آتش بس را پذیرفت
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۸:۵۹

منابع رسانه ای فلسطینی بامداد دوشنبه اعلام کردند که اسرائیل با فشارهای افکار عمومی جهانی ناگزیر به اتش بس تن داده است.


این توافق که با تلاش های سازمان ملل متحد و مصر در قاهره انجام شده است، از ساعت 4.30 دقیقه بامداد امروز دوشنبه به وقت محلی اجرایی شده است.

امسال حج عمره نداریم
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۸:۵۵

معاون حج و‌ عمره سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به انجام نرسیدن توافقات بین مسئولان وزارت حج عربستان و ایران و نیز از دست رفتن زمان اعزام، امسال به طور قطع، حج عمره نخواهیم داشت.

چین مذاکرات تجاری با آمریکا را لغو کرد
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۸:۵۴

به دنبال اعلام ترامپ مبنی بر اعمال 200 میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای چینی، برخی منابع خبری چین روز دوشنبه از لغو یازدهمین دور مذاکرات میان دو کشور که قرار بود این هفته در آمریکا برگزار شود، خبر دادند.

تحریم جدید در سالگرد خروج از برجام؟
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۸:۳۹

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از دو مقام دولت آمریکا گزارش داد که دولت «دونالد ترامپ» در هفته جاری تحریمهای جدیدی علیه ایران اعمال خواهد کرد.

این دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود از بیان اینکه تحریمهای چه بخشی را هدف گرفته است امتناع کردند اما گفته‌اند که تحریمهای جدید مربوط به بخش انرژی نیست.

بولتون: نمی خواهیم بجنگیم 
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۸:۳۶

جان بولتون مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا به رغم اینکه ایران را به حمله سریع واعزام ناو هواپیما بر به منطقه تهدید کرد اما، گفت : به تهران هشدارمی دهیم اما نمی خواهیم بجنگیم.

خبرگزاری سی ان بی سی (cnbc) آمریکا روز دوشنبه نوشت: مشاور امنیت ملی آمریکا تهدید کرد که ایالات متحده یک نیروی تهاجمی برای خاورمیانه و به منظور ارسال پیام واضح به ایران اعزام کرده است که هر گونه حمله به منافع ایالات متحده و یا متحدانش را با ' نیروی ضربتی' مواجه خواهد کرد.

بولتون اضافه کرد : امریکا این تصمیم را در پی برخی نشانه ها، تحرکات وهشدارها گرفته است.

وی تکرار کرد : ما در پی جنگ با ایران نیستیم اما کاملا آماده ایم تا هر گونه حمله ازسوی عوامل ایران بویژه سپاه پاسداران یا دیگر نیروهای نظامی وابسته به ایران را پاسخ دهیم.

لینک کوتاه کپی لینک

نماینده حزب عدالت و توسعه (آکپارتی) در شورای عالی انتخابات ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد این شورا دستور دستور داده است انتخابات شهرداری استانبول تکرار شود. به گفته نماینده آکپارتی در شورای عالی انتخابات ترکیه، تصمیم به تکرار انتخابات شهرداری استانبول در پی ارائه شواهد و اسناد جدید از سوی این حزب مبنی بر بروز تخلفات تأثیرگذار در انتخابات اتخاذ شده است.

یک دیپلمات ارشد اروپایی روز دوشنبه مدعی شد که ایران زیرپا گذاشتن بخش‌هایی از توافق چندجانبه هسته‌ای را سبک و سنگین می‌کند. وی گفت: ایرانی‌ها در حال بررسی این گزینه در کنار سایر گزینه‌هایش هستند تا گامی فراتر بگذارند. یک دیپلمات اروپایی دیگر اعلام کرد که مشخص نیست تهران تاکنون تصمیم نهایی خود در این زمینه را گرفته است یا خیر.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در واکنش به بیانیه بولتون در خصوص اعزام ناو هواپیمابر ابراهام لینکلن به منطقه با هدف اعلام پیام به ایران، گفت: بولتون فاقد فهم نظامی و امنیتی است

بر اساس گزارش گمرک، ترخیص اقلام اظهار شده به این سازمان بدون نیاز به اصلاح ثبت سفارش، طبق ردیف تعرفه استنباطی گمرک و مشروط به ثابت بودن شرح تجاری کالا بلامانع است

در صورتی که کالای اظهاری به گمرک، جزو کالای گروه یک باشد ضمن بررسی کالا توسط گمرک، ردیف تعرفه کالا تغییر پیدا کرده و در گروه کالایی ۲ قرار می گیرد؛ در صورت ارائه نامه از سوی بانک عامل مربوطه مبنی بر پرداخت مابه التفاوت توسط ذی نفع، ادامه تشریفات گمرکی بلامانع است.

اگر بر اساس بررسی های انجام شده، مطابق ردیف تعرفه استنباطی گمرک، کالای موردنظر در گروه چهارم کالایی قرار گیرد که ثبت سفارش آنها از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ممنوع شده است، امکان ترخیص کالا مقدور نخواهد بود.

وکیل سابق ترامپ برای تحمل سه سال محکومیت خود، صبح دوشنبه به وقت محلی راهی زندان شد. اتهامات کوهن کلاهبرداری مالی، فرار از مالیات و جرایم دیگر است که یکی از آنها پرداخت حق سکوت به دو زن به نیابت از ترامپ است که رئیس جمهوری آمریکا پیشتر با آنها رابطه داشت اما آنها را نپذیرفت.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اهمیت صادرات غیرنفتی در سال ۹۸ تاکید کرد: توسعه صادرات کالا و خدمات اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین اولویت کشور و مهم‌ترین وظیفه امروز همه بنگاه‌ها و مدیران است تا بتوانیم ارز مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی به کشور را فراهم کنیم.

ترامپ توئیتی از «جری فالوِل» رئیس «دانشگاه آزادی» ویژه مسیحیان پروتستان، را بازنشر داد که در آن گفته بود باید به دور اول ریاست جمهوری ترامپ دو سال به عنوان جبران خسارت اضافه شود.

فالول روز یک‌شنبه در حساب توئیتری خود با اشاره این‌که هفته گذشته، اولین هفته بدون «تبانی و [اتهام] ممانعت از اجرای عدالت» برای دولت ترامپ بود گفت: «اکنون من از دریافت غرامت حمایت می‌کنم. به‌عنوان جبرانی برای زمان دزدیده‌شده از ترامپ طی یک کودتای فاسد شکست‌خورده، باید دو سال به دوره اول ریاست جمهوری وی افزوده شود».

او در این پیام توئیتری نوشت: «نیویورک‌تایمز اذعان کرد باراک اوباما در کمپین او (ترامپ) جاسوسی کرده و اقتصاد رو به رشد است».

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه سرمربی تیم ملی داخلی خواهد بود یا خارجی، گفت که با رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تحریم‌ها، فوتبال هم باید آرایش دفاعی به خود بگیرد.سرمربی تیم ملی را انتخاب خواهیم کرد و همه تلاش‌مان این است به‌سرعت سرمربی جدید را معرفی کنیم. در این راه موانعی غیر قابل ذکری داریم که برخی از آنها مربوط به بحث ارز و مبادله اسناد است.

علیرغم اینکه دخالت‌های پیاپی واشنگتن موجب دامن زدن به آشوب‌های ونزوئلا شده است، وزیر خارجه آمریکا تأکید کرده تمامی کشورهایی که در حق دموکراسی مردم ونزوئلا مداخله می‌کنند باید این کشور را ترک کنند.پمپئو در مصاحبه تازه خود مدعی شد که ایران، روسیه، کوبا و هر کشوری که در حق مردم ونزوئلا برای احیای دموکراسی‌ مداخله کند، باید این کشور آمریکای لاتین را ترک کنند.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر پیشین عراق در رابطه با موضع عراق نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه ایران با بیان این که عراق به عدم تعامل با دلار در معاملات تجاری با ایران پایبند است ، گفت: دولت کنونی پایبندتر از دولت من به تحریم‌های آمریکا است اما با این وجود صدای اعتراضاتی که نسبت به موضع من در رابطه با تحریم‌ها می‌شنیدیم را اکنون نمی‌شنویم.

با ابلاغیه بانک مرکزی به شبکه بانکی، رمز دوم ایستا تا پایان اردیبهشت ماه قابل استفاده است و پس از آن، این رمز حذف می‌شود و باید از ابتدای خردادماه، از رمز دوم یکبار مصرف استفاده شود. مشتریان سیستم بانکی برای استفاده و فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف باید به بانک عامل مراجعه نمایند. حداکثر طول عمر رمز یکبار مصرف ۶۰ ثانیه است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه ارسال سیگنال‌های سازش با آمریکا محکوم به شکست است، گفت: بهترین آرایش جنگی در برابر جنایتکاران آمریکایی و اسرائیلی مقابله با ترفندهای جنگ روانی، انسجام ملی و هم‌صدایی و تقویت توانمندی‌های داخلی است.

بیت‌الله ستاریان کارشناس بازار مسکن گفت: مباحثی که سال گذشته از طرف برخی افراد عنوان می‌شد مبنی بر این‌که تقاضایی در بازار مسکن وجود ندارد به نظرم مطالعه شده نبود. روند رشد بازار مسکن که از خردادماه سال گذشته آغاز شد با افت و خیزهای ماهیانه ادامه یافت و طبق محاسباتی که داشتم در پایان سال ۱۳۹۷ گفتم این رشد تا شهریورماه ۱۳۹۸ ادامه خواهد یافت و بعد از آن دچار رکود می‌شویم؛ آن هم نه به این علت که تقاضایی وجود ندارد بلکه تقاضای مؤثر کاهش می‌یابد.

«سعید موتمنی» رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران امروز (دوشنبه) در گفت وگو با ایرنا افزود: در دو سه روز گذشته، التهاب و هیجان کاذب قیمت خودروها فروکش کرده و قیمت ها روند نزولی به خود گرفته است.اکنون در عمل معامله ای انجام نمی شود و بازار خودرو راکد است، اما در مقایسه با چند روز گذشته نرخ خودروها داخلی تا پنج درصد و نرخ خودروهای مونتاژی بین پنج تا 15 درصد کاهش یافته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۳ میلیارد تومان بسته غذایی بین مددجویان توزیع شده است، گفت: هدف گذاری امسال کمیته امداد برای توزیع بیش از ۲۰ میلیارد تومان بسته غذایی در ماه رمضان است. این کمک‌ها در مناطق محروم و خیلی محروم توزیع می‌شود.

 رئیس فدراسیون فوتبال با تأکید بر استفاده از سرمربی خارجی برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان گفت: سرمربی تیم ملی بزرگسالان به‌زودی معرفی می‌شود و با توجه به تحلیل‌های موجود جانشین کی روش قطعاً از بین گزینه‌های خارجی خواهد بود، چراکه اعتقاد داریم همچنان باید در جایگاه اول آسیا بمانیم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری درباره آخرین تحولات بازار گوشت قرمز گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۷ تا ۹۸ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود که نسبت به روز‌های اخیر نوسانی نداشته است.با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختصاص ارز نیما به واردات، قیمت هر کیلو لاشه وارداتی به بالای ۸۰ هزار تومان رسیده است.

یک مقام نزدیک به هیئت نظارت بر برجام گفت: احتمالا ️دکتر روحانی رئیس جمهور روز چهارشنبه هفته جاری در گفتگوی زنده رادیو و تلویزیونی، برنامه‌های مرحله‌ای ایران برای انجام اقدامات متقابل در برابر خروج امریکا از برجام را اعلام خواهد کرد.کاهش جزئی و کلی برخی تعهدات ایران و آغاز بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای که انجام آن در چارچوب برجام متوقف شده بود، اولین گام ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و همچنین بدعهدی کشورهای اروپایی در اجرای تعهداتشان است.

علی لاریجانی با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس درباره موضوع سهمیه‌بندی بنزین گفت: درباره بحث سهمیه‌بندی بنزین نظر مجلس بر این نبود که قیمت بنزین افزایش پیدا کند. حتما سیستم ارائه بنزین از طریق کارت سوخت درست است و مجلس از آن حمایت می‌کند.همچنین مقرر شد اصلاحات ساختاری در بودجه کشور مد نظر و در زمینه ارائه نیازهای اساسی مردم جوری حرکت شود که یارانه‌ها به درستی به دست مردم برسد.

وندی شرمن، نماینده ارشد آمریکا در دوران مذاکرات هسته‌ای با انتشار تصویر بیانیه دیروز جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره ارسال ناو هواپیمابر و هواپیماهای بمب‌افکن جدید به خاورمیانه در صفحه توئیتر خود، نوشت: واقعاً جان بولتون به دنبال این است که ما را درگیر جنگ با ایران و ونزوئلا کند. جنگی ندیده‌ام که او نخواهد آن را برپا کند. پس دونالد ترامپ کجاست؟

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسان مجلس گفت: بنابر مذاکره‌های نمایندگان دولت با مجلس در جلسه غیرعلنی امروز مجلس، قرار شد کارت‌های سوخت برای جلوگیری از قاچاق سوخت دوباره زنده شوند اما بنزین سهمیه‌بندی نمی‌شود و قیمت آن هم هر لیتر هزارتومان می‌ماند.

وزارت نفت عراق در بیانیه ای اعلام کرد این کشور توافق عرضه فعلی میان اعضای اوپک را محترم شمرده و به بالا بردن تولید نفت خود اقدام نخواهد کرد.

تحت توافق کاهش تولید اوپک، عراق باید تولید خود را ۱۴۰ هزار بشکه در روز نسبت به سطح تولید اکتبر سال ۲۰۱۸ کاهش دهد و ۴.۵۱۲ میلیون بشکه در روز نفت تولید کند.

گاردین درباره اظهارات جدید بولتون درباره ارسال ناو هواپیمابر و نیروهای بمب‌افکن به خاورمیانه نوشت که تغییرات در صف آرایی نظامی آمریکا روالی عادی دارد و برخی مقامات آمریکایی نیز به رغم اینکه تنها لحن بیانیه بولتون و اعلان چنین برنامه‌ای از سوی او را عجیب می‌دانند ارسال این واحدهای نظامی به منطقه را امری عادی می‌دانند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز گفت: سفت و سخت‌ترین تحریم‌ها در تاریخ کره شمالی همچنان پابرجا هستند. این احتمالا باعث فشار‌های کنونی بر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شده است. شما شاهد هستید که این پرتاب‌ها و آزمایش‌ها درست پس از سفر او به روسیه صورت گرفته است. درست پس از آنکه کیم جونگ اون با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دیدار کرد تصمیم گرفت تا این اقدامات را انجام دهد.

با این حال پمپئو مفصلا به این مساله نپرداخت که دقیقا این نشست چه تاثیری بر اقدامات کره شمالی داشته است.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: مصوبه پارلمان درباره استانی شدن انتخابات مجلس در ۲ اسفند اجرایی نمی‌شود.

محمد جواد کولیوند گفت:هم‌زمان با بررسی شورای نگهبان، هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حال بررسی این طرح است. وی با بیان اینکه شورای نگهبان نیز درخواست داشته تا ۱۰ روز دیگر به زمان بررسی این طرح افزوده شود، ادامه داد: احتمالاً ۲۷ اردیبهشت شورای نگهبان پس از بررسی ایرادات طرح را به مجلس اعلام کند.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه مجلس تا ۷ خرداد جلسه علنی دارد و پس از آن نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند و از ۲ خرداد روز شمار انتخابات شروع می‌شود و نهم خرداد تا ۱۶ خرداد نیز زمان استعفای مقامات برای حضور در انتخابات مجلس است، در خوش‌بینانه‌ترین حالت هم اگر کمیسیون بخواهد اصلاحات را انجام دهد و طرح به صحن علنی ارائه شود زمان اینکه این طرح به اجرای انتخابات برسد وجود ندارد.

کیهان خبر داد: صبح دیروز حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان برای تفهیم اتهام درباره ۲۵ شکایت به دادگاه رفت. شکایت مرحوم دکتر ابراهیم یزدی که دو سال پیش درگذشت، نیز یکی از این شکایت هاست.

منابع رسانه ای فلسطینی بامداد دوشنبه اعلام کردند که اسرائیل با فشارهای افکار عمومی جهانی ناگزیر به اتش بس تن داده است.


این توافق که با تلاش های سازمان ملل متحد و مصر در قاهره انجام شده است، از ساعت 4.30 دقیقه بامداد امروز دوشنبه به وقت محلی اجرایی شده است.

معاون حج و‌ عمره سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به انجام نرسیدن توافقات بین مسئولان وزارت حج عربستان و ایران و نیز از دست رفتن زمان اعزام، امسال به طور قطع، حج عمره نخواهیم داشت.

به دنبال اعلام ترامپ مبنی بر اعمال 200 میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای چینی، برخی منابع خبری چین روز دوشنبه از لغو یازدهمین دور مذاکرات میان دو کشور که قرار بود این هفته در آمریکا برگزار شود، خبر دادند.

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از دو مقام دولت آمریکا گزارش داد که دولت «دونالد ترامپ» در هفته جاری تحریمهای جدیدی علیه ایران اعمال خواهد کرد.

این دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود از بیان اینکه تحریمهای چه بخشی را هدف گرفته است امتناع کردند اما گفته‌اند که تحریمهای جدید مربوط به بخش انرژی نیست.

جان بولتون مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا به رغم اینکه ایران را به حمله سریع واعزام ناو هواپیما بر به منطقه تهدید کرد اما، گفت : به تهران هشدارمی دهیم اما نمی خواهیم بجنگیم.

خبرگزاری سی ان بی سی (cnbc) آمریکا روز دوشنبه نوشت: مشاور امنیت ملی آمریکا تهدید کرد که ایالات متحده یک نیروی تهاجمی برای خاورمیانه و به منظور ارسال پیام واضح به ایران اعزام کرده است که هر گونه حمله به منافع ایالات متحده و یا متحدانش را با ' نیروی ضربتی' مواجه خواهد کرد.

بولتون اضافه کرد : امریکا این تصمیم را در پی برخی نشانه ها، تحرکات وهشدارها گرفته است.

وی تکرار کرد : ما در پی جنگ با ایران نیستیم اما کاملا آماده ایم تا هر گونه حمله ازسوی عوامل ایران بویژه سپاه پاسداران یا دیگر نیروهای نظامی وابسته به ایران را پاسخ دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما