شناسهٔ خبر: 32629457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طرح مراقبت از بیماران آی‌سی‌یو در منزل کلید خورد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طرح مراقبت در منزل برای بیماران آی‌سی‌یو و بیماری‌های مزمن قلبی را در کرمان و پنج استان دیگر آغار کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، طاهر موهبتی شامگاه چهارشنبه در بدو ورود به استان کرمان در محل فرودگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیک یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان الکترونیک در سازمان بیمه سلامت است که به شکل پایلوت در کرمان اجرا شد.

وی بیان کرد: طی سال گذشته نسخه‌نویسی الکترونیک در یک شهر از هر استان انجام شد و امروز در کرمان پوشش نسخه الکترونیک به بالای 70 درصد رسیده است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به نگارش 50 هزار نسخه الکترونیک در کرمان تصریح کرد: قرار است با وزیر ارتباطات از نسخه‌نویسی الکترونیکی در کرمان در راستای توسعه مستحکم‌تر در استان‌ها بازدید داشته باشیم.

موهبتی یادآور شد: گرچه نسخه‌نویسی الکترونیک از اولویت‌های فنی و کاری ما در سازمان بیمه سلامت است اما زیرساخت‌های اجتماعی کار به مراتب امری مهم‌تر به‌شمار می‌آید.

وی افزود: در نسخه‌نویسی و در حوزه شرکا 175 میلیون بار مراجعه داریم که بعضی به پاراکلینیک‌ها مراجعه می‌کنند و طبیعی است این حجم مراجعه  کار را برای ما سخت می کند.

موهبتی از وجود 44 هزار مرکز یا شخص به عنوان شرکای کاری بیمه سلامت خبر داد و با اشاره به ما تغییر رفتار و مقاومت‌های آنها ابراز داشت، افزود: امیدواریم بحث زیرساخت‌های اجتماعی را بعد از این مرحله در کرمان در سایر استان‌ها با قدرت بشتر ادامه دهیم.

وی عنوان کرد: دانشگاه کرمان جزو استان‌های پیشتاز در طرح‌های پایلوت کشوری در مراقبت از بیمار در منزل است و با توجه به اینکه بیماران آی‌سی‌یو اگر به جای بیمارستان در خانه باشند هم از نظر هزینه‌ها و هم به لحاظ روانی شرایط بهتری دارند.

این مسئوول در همین زمینه گفت: بنابراین طرح مراقبت در منزل برای بیماران آی‌سی‌یو و بیماری‌های مزمن قلبی را در کرمان و پنج استان دیگر آغاز کردیم و امید داریم به‌زودی و با نتیجه‌گیری از طرح بتوانیم این تعداد را به پنج بیماری افزایش دهیم.

انتهای پیام/80019/ق/ر

نظر شما