شناسهٔ خبر: 32626663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بازدید مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا از بندر شهید رجایی

ایرنا نوشت: سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح با همراهی 20 نفر از اساتید و دانشجویان دوره فرماندهی عملیات مشترک و مرکب دافوس ارتش جمهوری اسلامی از بندر شهید رجایی بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

ماکت پیش ساز (نمونک) طرح های توسعه کانتینری بندر شهید رجایی، بندر خلیج فارس، پایانه شماره یک کانتینری، پایانه جنرال کارگو (کالاهای فله، متفرقه و عمومی) و اسکله های محل پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما متردد به بزرگترین بندر بازرگانی ایران از جمله بخش‌هایی بود که از سوی سردار سرلشکر صفوی و هیات همراه مورد بازدید قرار گرفت.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه حضور خود در دروازه طلایی اقتصاد ایران، در نشستی مشترک با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با آخرین دستاوردهای متخصصان حوزه دریایی و بندری کشور آشنا شد و در جریان جدیدترین وضعیت عملیاتی بزرگترین بندر تجاری ایران قرار گرفت.


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عصر چهارشنبه در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، به بیان مأموریت‌های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی و حیطه فعالیت آن در صنعت حمل و نقل دریایی شور پرداخت.
الله مراد عفیفی پور توضیحاتی را در خصوص برنامه‌های کلان سازمان بنادر برای ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین تشریح جایگاه استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت ها و گردشگری دریایی ایران به اساتید و دانشجویان شرکت کننده در این نشست ارائه کرد.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و 40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
این بندر 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
۲۳۲۱۲

نظر شما