شناسهٔ خبر: 32594302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اعزام 32 تیم روانشناسی به مناطق سیل‎زده گلستان

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: 32 تیم طرح محب متشکل از 72 روانشناس برای ارائه خدمات تخصصی به مناطق سیل‎زده استان گلستان اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم غفاری  ظهر امروز در همایش بزرگ روز روانشناس و تجلیل از روانشناسان استان گلستان در دانشگاه حکیم جرجانی گرگان، با گرامیداشت نهم اردیبهشت‎ماه روز روانشناس و مشاوره اظهار کرد: این همایش برای تجلیل از روانشناسان و مشاوران بخش دولتی و غیردولتی  که با سازمان بهزیستی همکاری دارند برگزار شده است تا از خدمات این قشر تجلیل و قدردانی شود.

وی ادامه داد: در سیل اخیر بسیاری از روانشناسان و مشاوران به صورت داوطلبانه از ساعات اولیه در کنار سیل‎زدگان قرار گرفتند و خدمات لازم را به سیل‎زدگان ارائه کردند.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: 32 تیم طرح محب متشکل از 72 روانشناس به مناطق سیل‎زده استان گلستان اعزام شدند و بیش از 17 هزار نفر غربالگری کردند که از این میزان 2 هزار نفر از سیل‎زدگان دارای اختلالات روانشناسی شناسایی شدند.

غفاری با بیان اینکه غربالگری روانشناسی از سیل‎زدگان به صورت خانه به خانه ادامه دارد، گفت: خدمات مورد نیاز به این افراد توسط روانشناسان و مشاوران ارائه می‎شود.

وی با بیان اینکه پس از وقوع سوانح مانند سیل به شهروندان و ساکنان مناطق حادثه‎دیده استرس‎های حاد وارد می‎شود، تصریح کرد: تاکنون 32 مرکز غیردولتی تحت پوشش بهزیستی به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کردند تا به مدت یک سال به افراد گرفتار در حادثه سیل به صورت رایگان خدمات روانشناسی ارائه کنند.

انتهای پیام/83018/خ

نظر شما