شناسهٔ خبر: 32561576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خسارت بیش از 2 میلیارد تومانی به اراضی کشاورزی گمیشان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان از خسارت 2 میلیارد و 63 میلیون تومانی سیل به اراضی کشاورزی شهرستان گمیشان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد حمیدی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه بر اثر وقوع سیلاب در استان گلستان و به تبع آن در شهرستان گمیشان 2 میلیارد و 63 میلیون تومان به اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شد.

وی تصریح کرد: برای سه شهرستان استان گلستان از جمله شهرستان‌های گنبدکاووس، آق‌قلا و گمیشان تصمیم گرفته شد که غرامت ناشی از سیل به کشاورزان گلستانی پرداخت شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان ابراز کرد: تعداد 160 پرونده در شهرستان گمیشان تشکیل شد که شامل یک هزار و 31 هکتار از اراضی خسارت‌دیده برآورد قیمت شد و 2 میلیارد و 63 میلیون تومان خسارت در این شهرستان برآورد شد.

وی ادامه داد: باتوجه به تخصیص 50 درصدی خسارت عملا یک میلیارد و 31 میلیون تومان آن از امروز به حساب کشاورزان خسارت‌دیده شهر گمیشان واریز می‌شود.

حمیدی خاطرنشان کرد: حدود 200 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گنبدکاووس در روز گذشته مصوب شد که غرامت به کشاورزان پرداخت شود که شامل 55 پرونده که شامل 774 میلیون تومان برآورد خسارت شد.

وی در خصوص پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده بر اثر سیل در شهرستان گنبدکاووس افزود: 50 درصد خسارت به مبلغ 387 میلیون تومان از امروز به حساب کشاورزان خسارت‌دیده شهرستان گنبدکاووس پرداخت می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان اذعان کرد: در شهرستان آق‌قلا 32 پرونده بالغ بر 235 هکتار و حدود 845 میلیون تومان برآورد خسارت شد که از امروز نیز 50 درصد خسارات نیز به کشاورزان شهرستان آق‌قلا پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/83019/و

نظر شما