شناسهٔ خبر: 32540718 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون استاندار: بقاي کلانشهرها درگرو توجه به شهرستانهاست

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تبريز- ايرنا- معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار آذربايجان شرقي گفت: ارائه خدمات بهتر به يک منطقه درگرو توجه به کارگزاران و نيروي انساني و بقاي کلانشهرها در گرو توجه به شهرستان هاست.

حميدرضا قاسم زاده روز يکشنبه در جلسه بررسي مسائل و مشکلات فرمانداري و بخشداري هاي خداآفرين با تاکيد براينکه براي ارائه خدمات بهتر دريک منطقه بايد به کارگزاران و نيروي انساني توجه شود گفت: استانداري در جهت کاهش حجم و فشارکاري با اولويت استخدام درمناطق دور افتاده عزم راسخ دارد.
وي با تاکيد بر توسعه متوازن، تازه تاسيس بودن فرمانداري خداآفرين را امتيازي براي برنامه ريزي درجهت رشد متوازن دانست و افزود: توسعه واقعي درکشور و تداوم آن از طريق توسعه شهرستانها و روستاها محقق مي شود .
قاسم زاده همچنين با اشاره به ضرورت حفظ جمعيت روستايي در روستاها بعنوان ريشه توسعه، خداآفرين را داراي استعداد دامپروري ، کشاورزي و گردشگري و ايجاد صنايع تبديلي مرتبط با فراوري دامي دانست و تدوين سند تدبير و توسعه عملياتي با استفاده از اطلاعات بومي و محلي و نيز طرح جامع توسعه شهرستان را خواستار شد .
فرماندار خداآفرين نيز در اين نشست با اشاره به مشکلات شهرستان گفت: بيش از 94درصد جمعيت خداآفرين روستانشين و حدود 70درصد آن نيز عشاير بوده و در روستاهاي پراکنده و کوهستاني کمتر از 20 خانوار زندگي مي کنندکه نيازمند تامين امکانات اوليه و زيرساختي هستند .
اميري راد با تاکيد بر تامين زيرساخت هاي ضروري در روستاها اظهارداشت: ضريب نفوذ اينترنت و تلفن همراه دراين شهرستان زير 30درصد و در مقايسه با 70درصد ميزان برخورداري استان پايين است .
فرماندار خداآفرين با اشاره به ارتقاي روستاهاي عاشقلو و لاريجان به شهر کمبود نيروي انساني و به تبع آن حجم کاراضافي و نيز کمبود خودرو را مهمترين مشکلات موجود در فرمانداري و بخشداري هاي شهرستان اعلام کرد و توجه مقام هاي استاني جهت رفع مشکلات اين شهرستان را خواستار شد.
حميدرضا قاسم زاده معاون توسعه مديريت و منابع استانداري آذربايجان شرقي و هيئت همراه در گلزارشهدا حضور يافته و به مقام شامخ شهداي شهرستان اداي احترام کرد.
خداآفرين با جمعيت 34هزارنفري اواخر سال 89 به شهرستان ارتقا يافت .
7468/3071
انتهاي پيام /*

نظر شما