شناسهٔ خبر: 32537352 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در مرکز آموزش بنیاد رودکی

کارگاه «بازیگری – روایت موزیکال»

کارگاه «بازیگری – روایت موزیکال» با عنوان طرح آموزشی اجرایی «هدهد» در مرکز آموزش بنیاد رودکی برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی (تالار وحدت) با همکاری گروه نمایش «نیست» به سرپرستی حسین جمالی مجموعه کارگاه های «بازیگری - روایت موزیکال» را تحت عنوان پروژه «هدهد» برگزار می‌کند.
گروه تئاتر «نیست» در راستای فعالیتهای آموزشی و اجرایی خود تلاش دارد تا بتواند قدمهای موثری را در حوزه هنرهای نمایشی بردارد.
حسین جمالی طراح این کارگاه گفت: «بازیگری- روایت موزیکال» ازاین جهت اهمیت پیدا می‌کند که در فرهنگ نمایشی از شرق تا غرب موسیقی جایگاه ویژه ای در هر دوره و هر جغرافیایی برای مردمان دارد. از آنجا که در شیوه های اجرایی ایرانی، موسیقی روایی با رنگبندی و زیبایی متنوعی وجود دارد و همینطور توجه به داشته های فرهنگی بومی هیچگاه در اولویت قرار نگرفته است، از این رو انجام طرح «هدهد» امروز می تواند اشتیاق علاقه مندان این حوزه را بر انگیزد، زیرا شرکت کنندگان می توانند مهارت های فردی خویش را با روش شخصی خود، شناسایی و در جریان یک طرح اجرایی بر روی صحنه به نمایش بگذارند.
از همین روی گروه تئاترنیست بر آن است تا طرح آموزشی اجرایی «هدهد» را در راستای اهداف عالی مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی مبنی بر ایجاد فرصت مناسب برای بروز استعدادهای نسل جوان برگزار کند. این کارگاه ها طی دو ترم، در فصل بهار و تابستان سال 98، با بهره گیری از تجربیات اجرایی گروه که طی 15 سال استخراج و مدون شده است و با اتکا به جاذبه های موسیقی دراماتیک با همراهی استادان شناخته شده، برگزار کند.
روند شکل‌گیری این طرح بر پایه برگزاری کارگاه آموزشی، تشکیل گروه اجرایی، تمرین و اجرای نمایش در سالن حافظ است.
سرفصل های اصلی این کارگاهها عبارتند از: یک – بازیگری ، دو- آگاهی موسیقیایی بازیگر و سه- ادبیات نمایشی و موسیقی ( موسیقی کلام) است.
حسین جمالی تاکنون نمایش های «مجلس نقالی رومئو و ژولیت»، «لیر بیچاره»، «مجلس انتقام جویی هملت» و «چلگیس» را در قالب پژوهش های اجرایی در حوزه نمایش هایی ایرانی- شرقی و روزآمد کردن روش بیان بومی به اجرای عمومی در آورده است.
ترم اول این کارگاه ها از نیمه دوم اردیبهشت تا 30 تیر، طی 20 جلسه 4 ساعته و ترم دوم این دوره مرداد و شهریور امسال و شامل 25 جلسه 4 ساعته است.
این کارگاه در روزها و ساعات از پیش تعیین شده از ساعت 16 تا ساعت 20 در بنیاد رودکی برگزار می‌شود.
علاقه مندان باید توجه داشته باشند که ترم یک پیش نیاز ترم دوم است. در ترم یک، افراد برای حضور در ترم دو و تمرین های نمایش انتخاب می‌شوند. کیفیت حضور در جلسات، تلاش، پشتکار و مهارت های فردی و گروهی برای انتخاب افراد، امتیاز به شمار می‌رود.
به هنرجویان پس از گذراندن دوره کارگاه ها از طرف مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.
علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و جوابگویی سؤالات با شماره 09911717729 تماس بگیرند.
علاقه مندان پس از مطالعه آیین‌نامه و امضای آن «به صورت حضوری» در مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی به نشانی؛ خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت، مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی با شماره 9-66743358 و 66743361 تماس بگیرند و ثبت‌نام کنند.

نظر شما