شناسهٔ خبر: 32506661 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز مسابقات بین المللی اتومبیلرانی " فرمول -1 "در باکو

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از باکو؛ مسابقات بین المللی اتومبیل رانی " فرمول – 1 " امروز با حضور 20 اتومبیلران برجسته جهان در قالب ده تیم در باکو آغاز شد.
امسال شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برای چهارمین سال متوالی میزبان مسابقات بین المللی فرمول - 1 است و در رقابت های امسال اتومبیلرانانی برجسته همچون "لوئیس هامیلتون" ، "سباستیان فتل" ، "والتری بوتاس" شرکت کرده اند.
اعضای ده تیم حاضر در این مسابقات که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت شامل: لوئیس هامیلتون و والتری بوتاس از تیم مرسدس ، سباستیان فتل و چارلز لکلر از تیم فراری ، جورج راسل و رونرت کوبیتسا از تیم ویلیامس ، ریر گاسلی و ماکس فرستاپن از رد بول ، سرخیو پرس و لنس استرول از تیم ریچینگ پوینت ، نیکو هالکنبرگ و دانیل ریکاردو از تیم رینیل، آلکساندر آلبون و دانیل کویات از تیم تورو روسو، نتونیو سویناتسی و کیمی رایکونن از تیم آلفا رومئو ، لاندو نوریس و کارلوس ساینس از تیم مکلارن و رومان گروژان و کوین مگنوسن از تیم هاس ، هستند.
مسیر شش کیلومتری برگزاری مسابقه ، در خیابان های پر پیچ و خم مرکز شهر باکو ، توسط هرمان تیلکه معمار مسیرهای مسابقات اتومبیلرانی طراحی شده و عریض ترین بخش این مسیر 13 متر و باریک ترین آن نیز 7.6 متر است. اتومبیلرانان طی سه روز برگزاری مسابقه، 51 بار این مسیر را دور زده و در مجموع 306 کیلومتر را طی می کنند.
جمهوری آذربایجان و شرکت 'Formula 1 Group' در سال 2013 میلادی توافقنامه برگزاری این مسابقات بین المللی در سال های 2016 الی 2020 میلادی را در باکو ، امضا کردند. نخستین بار در سال 2016 میلادی این مسابقات در پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد و با پیروزی « نیکو روسبرک » از تیم مرسدس به پایان رسید.
در سال 2017 میلادی نیز باکو برای دومین بار پذیرای مسابقات فرمول - یک ، بود که طی آن «دانیل ریکاردو» راننده استر الیایی تیم رد بول ریچینگ برنده شد. در سال 2018 میلادی لوئیس هامیلتون از تیم مرسدس ، برنده مسابقات بین المللی اتومبیلرانی فرمول - یک باکو شد. طبق توافقنامه ، برگزاری مسابقات بین المللی اتومبیل رانی ' فرمول -1 ' در باکو به مدت سه سال دیگر یعنی تا سال 2023 میلادی تمدید شده است.

 

نظر شما