شناسهٔ خبر: 32505817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه ابزار آلات مشاغل قدیمی در سنندج گشایش یافت

سنندج - ایرنا - نمایشگاه ابزار آلات مشاغل قدیمی، تصاویر و مناظر تاریخی سنندج، نسخه های خطی مکاتبات شهرداری و همچنین غذاهای سنتی به مناسبت ششم اردیبهشت روز سنه در عمارت خسروآباد گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج عصر جمعه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه آثار هنرمندان حوزه های مختلف صنایع دستی، ابزار آلات مشاغل قدیمی، تصاویر تاریخی و هنری شهر و تصاویر مشاهیر و مفاخر کُرد در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
سرکوت نجفی اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه آشنایی نسل جوان با تاریخ و رسوم گذشتگان و مشاغل قدیمی این دیار است.
وی معرفی توانمندی های فعالان حوزه صنایع دستی و آشنایی نسل جوان و نیز جلوگیری از فراموش شدن فرهنگ، تاریخ و تمدن این منطقه را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه اعلام کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج با بیان اینکه این نمایشگاه تا 13 اردیبهشت دایر است، افزود: علاقمندان می توانند همه روزه در 2 نوبت صبح و عصر از این نمایشگاه دیدن کنند.
در راستای هویت بخشی شهری و رونق فعالیت ‌های فرهنگی و هنری و با همت شهرداری و شورای اسلامی سنندج، ششم اردیبهشت با نام روز سنه در تقویم محلی ثبت شد.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با بیش از 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348/9102

نظر شما