شناسهٔ خبر: 32503828 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحصن هزاران سودانی برای انتقال قدرت به غیر نظامیان

تهران – ایرنا – هزاران نفر از مردم سودان در برابر مقر فرماندهی ارتش در پایتخت این کشور تحصن و از شورای نظامی اخواستند تا قدرت را به غیر نظامیان انتقال دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، هزاران سودانی در ادامه اعترضات خود علیه شورای نظامی در مقر فرماندهی ارتش واقع در خارطوم تحصن کردند.
معترضان همچنین نماز ظهر جمعه را در اطراف مقر فرماندهی ارتش اقامه کردند.
تحصن کنندگان در این تجمع خواستار انتقال سریعتر قدرت به غیر نظامیان و همچنین محاکمه مقامهای سابق این کشور شدندکه در کشتار معترضان دست داشتند.
در همین حال وزارت بهداشت سودان روز جمعه اعلام کرد که از آغاز اعتراضات در این کشور تاکنون 53 نفر کشته و 743 نفر زخمی شدند.
در پی اعتراضهای مردمی در سودان که بیش از چهار ماه ادامه داشت، سرانجام ارتش این کشور در تاریخ 22 فروردین با صدور بیانیه ای برکناری البشیر را پس از 30 سال حکومت، تأیید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه ممنوعیت رفت و آمد را در این کشور اعلام کرد.
این شورا هشت عضو دارد که شش نفر آنها از افسران ارتش، دو نفر متعلق به نیروهای پلیس و یک تن نیز مربوط به دستگاه اطلاعاتی و امنیتی سودان است.
در بیانیه 22 فروردین ماه ، مقرر شد؛ شورای نظامی انتقالی به ریاست 'عوض بن عوف' وزیر دفاع به مدت دو سال زمام امور را در دست گیرد.
اما بن عوف یک روز پس از سمت خود کناره گیری کرد و 'عبدالرحمن البرهان' برای این منصب تعیین شد.
شبک**9365**1708

نظر شما