شناسهٔ خبر: 32502035 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تاشکند میزبان دومین نمایشگاه گردشگری قرقیزستان + تصاویر

دومین نمایشگاه گردشگریRoad Show قرقیزستان در شهر تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، دومین نمایشگاه گردشگریRoad Show  قرقیزستان در شهر تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار شد.

در این نمایشگاه بیش از 60 شرکت گردشگری قرقیزستان شرکت داشتند.

معاون وزیر فرهنگ، اطلاع رسانی و گردشگری قرقیزستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی زمینه‌های گردشگری قرقیزستان در ازبکستان، جلب متقابل گردشگر، سرمایه گذاری، برقراری روابط بین نمایندگان صنعت گردشگری دو کشور است.

«مقصد دمیر اولو» افزود: این نمایشگاه یک فرصت منحصر بفرد برای برقراری تماس های مستقیم بین نمایندگان صنعت گردشگری دو کشور است و آنها در چارچوب این نمایشگاه می توانند قراردادهای همکاری در زمینه گردشگری امضا کنند.

معاون وزیر فرهنگ، اطلاع رسانی و گردشگری قرقیزستان خاطرنشان کرد: ازبکستان طی دو سال آخر به ریاست «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور در زمینه های مختلف از جمله در حوزه گردشگری اصلاحات گسترده انجام داد و برای شهروندان کشورهای زیاد از جمله قرقیزستان لغو رژیم روادید اجرایی کرد.

به گفته وی، شهروندان قرقیزستان می خواهند از جاذبه های گردشگری ازبکستان دیدن کنند که رژیم لغو روادید به مدت 30 روز برای شهروندان قرقیز امکان سفر راحت به ازبکستان را فراهم می کند.      

«دمیر اولو» همچنین از شهروندان ازبکستان دعوت کرد از جاذبه های گردشگری قرقیزستان بازدید کنند.

در این نمایشگاه گردشگری نمایندگان شرکت های بزرگ، اپراتورهای گردشگری، نمایندگان حوزه اقتصادی و بازرگانی دو کشور و نمایندگان رسانه های گروهی داخلی و خارجی شرکت کردند.  

دومین نمایشگاه گردشگری قرقیزستان توسط سازمان گردشگری وابسته به وزارت فرهنگ، اطلاع رسانی و گردشگری قرقیزستان، سفارت قرقیزستان در ازبکستان، شرکت گردشگری Asia Expeditions  و همچنین با حمایت کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان سازماندهی شد.

ازبکستان و قرقیزستان در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه های اقتصادی و بازرگانی بیش از پیش همکاری می کنند.

در حال حاضر در ازبکستان 57 شرکت با مشارکت سرمایه گذاران قرقیزستانی از جمله 4 شرکت با صددرصد سرمایه سرمایه گذاران قرقیزی در زمینه های تولید مصالح ساختمانی، شیرینیجات و کفش، خرده فروشی، خدمات در زمینه تغذیه عمومی، فعالیت تبلیغاتی، خدمات حمل و نقلی فعالیت می کنند.

به نوبه خود در قلمرو قرقیزستان با مشارکت شهروندان ازبکستان 51 واحد شرکت مشترک ایجاد شده است.

مبادلات بازرگانی بین ازبکستان و قرقیزستان در 11 ماه سال 2018 میلادی با 55 درصد افزایش به 363 میلیون دلار رسیده است.

قرقیزستان استقلال ازبکستان‌را در تاریخ 29 سپتامبر سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 16 فوریه سال 1993 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما