شناسهٔ خبر: 32501688 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بسکتبال در ایستگاه پایانی؛ جام در جاده شمال به جنوب

قهرمان لیگ برتر بسکتبال به زودی مشخص خواهد شد.

صاحب‌خبر -

عرفان حاج‌بابایی: لیگ برتر بسکتبال حالا به حساس‌ترین روزهای خود رسیده. پس از نیمه نهایی‌های جذاب و مهیجی که هفته گذشته بسکتبال ایران به خود دید، حالا همه در انتظار فینالی داغ و جذاب درست مثل نیمه نهایی هستند. فینالی که البته دو پای آن، حضوری غیر منتظره در این مرحله داشتند. هنگامی که طبق برنامه در نیمه نهایی این رقابت ها قرار شد تیم های شهرداری گرگان و شیمیدر تهران در یک سو و پتروشیمیبندرامام و نفت آبادان در سویی دیگر به مصاف هم بروند، به نظر می آمد که پیشبینی کردن فینالیست های این فصل لیگ برتر بسکتبال اصلا کار سختی نیست اما اتفاقات نیمه نهایی برای همه عجیب بود و تیم‌های بسکتبال نفت آبادان و شهرداری گرگان با صعود به فینال لیگ برتر، معادلات ابتدای فصل را به هم زدند.

شیمیدر که با ستاره هایی همچون محمد جمشیدی، مهدی کامرانی و آرمان زنگنه و البته 2 بازیکن خارجی صدرنشینی دور گروهی را جشن گرفته بود، با یک برد و یک باخت در دوبازی اول نیمه نهایی تهران را ترک کرد و به گرگان رفت. شهرداری گرگان که به جز ستاره آمریکایی خود ملی پوش شاخصی را در ترکیب خود جای نداده بود، بعد از پیروزی در بازی سوم، در بازی چهارم هم توانست با نتیجه 74 بر 60 بر شیمیدر غلبه کند و با کسب سومین برد به فینال لیگ برتر راه پیدا کند.

در دیگر بازی تعیین کننده این مرحله همپتروشیمیبندرامام که سابقه چندین قهرمانی در لیگ برتر را دارد و ستاره هایی همچون فرید اصلانی، بهنام یخچالی، هروهپولکو، ارسلان کاظمی و روزبه ارغوان را امروز در ترکیب خود داشت، نتوانست از پس نفت آبادان با انگیزه بربیاید.
آبادانی ها که با ترکیب اولیه آرن داودی، رسول مظفری، سعید داورپناه، محمد حسن‌ زاده و مایکرستم‌پور پای به این میدان گذاشته بودند، با حساب 74 بر 65 حریف قدرتمند خود را از پیش رو برداشتند تا با کسب پیروزی 3-1 در مجموع دیدارهادیگرفینالیست لیگ امسال لقب بگیرند. بدین ترتیب شیمیدر و پتروشیمی که پیش بینی می شد مثل دور گروهی بدرخشند و فینالیست های این فصل باشند، باید در رده بندی برای کسب مقام سوم می جنگیدند که با درخواست مشترک این دو تیم، دیدار سوم چهارمی لغو شد تا هردو تیم به طور مشترک در جایگاه سوم بایستند و فینال غیرمنتظره و البته جذاب هم بین نفت آبادان و شهرداری گرگان شکل خواهد گرفت.

برنامه دیدار فینال لیگ برتر بسکتبال که به صورت 3 از 5 برگزار می شود به شرح زیر است:

* جمعه 6 اردیبهشت/ دیدار اول فینال
شهرداری گرگان - پالایش نفت آبادان/ سالن امام خمینی (ره) گرگان
*شنبه 7 اردیبهشت/ دیدار دوم فینال
شهرداری گرگان - پالایش نفت آبادان/ سالن امام خمینی (ره) گرگان
*چهارشنبه 11 اردیبهشت/ دیدار سوم فینال
پالایش نفت آبادان -شهرداری گرگان/ سالن 17 شهریور آبادان
*پنجشنبه 12 اردیبهشت/ دیدار چهارم فینال(در صورت نیاز)
پالایش نفت آبادان - شهرداری گرگان/ سالن 17 شهریور آبادان
*یکشنبه 15 اردیبهشت/ دیدار پنجم فینال (در صورت نیاز )
پالایش نفت آبادان - شهرداری گرگان/ سالن 17 شهریور آبادان

255 41

برچسب‌ها:

نظر شما