شناسهٔ خبر: 32500314 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

دوره غول‌های نفتی سر آمده است

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: در برهه فعلی زمان شرکت‌ها و غول‌های نفتی به سر آمده و شرکت‌های کارآفرین و فناور میدان‌دار هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، داوود مرادخانی در حاشیه افتتاح مرکز رشد خرم‌دره، اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف اشتغال رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند که بخش خصوصی باید در این عرصه میدان‌دار باشد.

وی ادامه داد: در سال رونق تولید پارک علم و فناوری استان با تکیه بر اسناد بالادستی به‌عنوان زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مسئولیت توسعه کارآفرینی و فعالیت‌های فناورانه را در استان عهده‌دار است.

این مسئول با تاکید بر اینکه تنها با تزریق منابع مالی نمی‌توان ایجاد اشتغال کرد، گفت: گام نخست در ایجاد اشتغال آموزش کسب و کارها و سپس تأمین منابع مالی است.

وی با اشاره به اینکه تولید ناخالص داخلی آمریکا ۲۰ هزار میلیارد دلار، اتحادیه اروپا ۱۸ هزار میلیارد دلار، چین ۱۳ هزار میلیارد دلار و ایران ۴۳۰ میلیارد دلار است، تصریح کرد: زمان شرکت‌ها و غول‌های نفتی به اتمام رسیده است، در عصر فعلی شرکت‌های کارآفرین و فناور میدان‌دار هستند، این شرکت‌ها داستان‌هایی رقم زده‌اند که اقتصاد دنیا راجابه جا کرده است.

وی با اشاره به این مطلب که دانشگاه MIT از نمونه‌های موفق کسب و کار است که با معرفی ۲۵۰۰ استارت‌آپ به دنیا توانسته ۲۰۰۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند، گفت: این دانشگاه سالانه ۹۰۰ استارتاپ تولید می‌کند.

این مسئول ادامه داد: رونق تولید و ایجاد اشتغال می‌طلبد که ما به آموزش کسب و کار روی بیاوریم که پارک علم و فناوری یکی از ارکان تحقق آن است.

مرادخانی با بیان اینکه وقتی نام شغل بر زبان جاری می‌شود همه به دنبال کارمند شدن فرزندان خود هستیم، ادامه داد: این امر در حالی است که می‌توانیم کسب و کار را به جوانان آموزش داده و مهارت آن‌ها را افزایش دهیم تا جوان در راستای رونق تولید گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خرم‌دره دارای مردمان نخبه و فرهیخته و زیرساخت‌های خوب در حوزه‌های گوناگون از جمله کشاورزی و صنعتی است، خاطرنشان کرد: خرم‌دره اولین شهرستان استان است که کانون شکوفایی در آن راه‌اندازی می‌شود.

نظر شما