شناسهٔ خبر: 32497965 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پوپولیسم انتخاباتی نمایندگان

هرکدام از نمایندگان مربوط به یک حوزه انتخابیه‌ هستند و رقبایی آن‌جا دارند. روش این‌گونه بود که درسال‌های آخر کارها معمولا جنبه انتخاباتی می‌گرفت.

صاحب‌خبر -

بنابراین در سال منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی سعی می‌شود تا حرف‌ها، پیشنهادها و تذکرات مربوط به قشرهایی از جامعه باشد که رایی پشت سر خود دارند. سال آخر دوره نمایندگی معمولا نزدیک انتخابات که می‌شود، فضای کشور هم به‌سوی انتخاباتی شدن می‌رود.

نمایندگان تریبونی برای بازتاب حرف‌هایشان دارند. رقبا هم از یک یا دو سال مانده به انتخابات مجلس در هر حوزه انتخابیه فعال می‌شوند و حضور و آمد و رفت دارند. این‌ها باعث می‌شوند تا نماینده مسائل تبلیغاتی را جدی‌تر مطرح کند و با نشان دادن خود، تاثیر کار رقبای انتخاباتی را کمتر و کم‌رنگ کند. 

این مسئله در هر دوره‌ای معمول بوده است. این دوره هم به تبع دوره‌های گدشته به این نحو است. علتش هم فضای انتخاباتی‌ است که نماینده تلاش می‌کند تا از این قافله عقب نیفتد یا حتی جلوتر باشد زیرا باتوجه به داشتن تریبون و رفت و آمدهای رسمی می‌تواند این مسئله‌ها را بیشتر و بهتر به انجام برساند بنابراین آنها سعی می کنند از این روش رقبای انتخاباتی خود را در آن حوزه انتخابیه پشت سر بگذارند. 

چنین روشی محدود به این دوره نیست و در دوره های گذشته نیز مرسوم بوده است. حرف‌ها، پیشنهادها و تذکرات مربوط به قشرهایی از جامعه باشد که رایی پشت سر خود دارند.

* نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

۲۱۴۲۱۲

نظر شما