شناسهٔ خبر: 32496456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تعهددولت برای ایجاد۴۰۰ شغل در رودبار در سال رونق تولید

فرماندار رودبار در جلسه شورای اداری از تعهد ایجاد 400 شغل در سال رونق تولید برای مردم این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، محمدصالح ضیایی عصر امروز در شورای اداری شهرستان رودبار با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور اظهار کرد: کمک‌های مردم خوب شهرستان رودبار به مردم سیل‌زده بی‌نظیر بوده که این حُب و نوع‌دوستی از ایمان و تقوایشان نشات می‌گیرد.

 فرماندار رودبار  با اشاره به مشکلات مالی و اعتباری در شهرستان گفت: منابع مالی و اعتبار در شهرستان بسیار کم است اما با کوشش و تلاش می‌توانیم در برخی مسائل بدون اعتبار و باروحیه جهادی نیز اقدامات ارزشمند انجام دهیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان روبار با بیان اینکه در جنگ تمام‌عیار اقتصادی به سر می‌بریم افزود: در شرایطی که کشور ازلحاظ اقتصادی شرایط خوبی ندارد درنگ و تعلل به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست.

نماینده عالی دولت در رودبار با اشاره به اهمیت شعار سال تحت عنوان رونق تولید بیان کرد: تعامل و همراهی دولت و بخش خصوصی برای تحقق شعار تولید بسیار مؤثر است و این اتفاق باید در این شهرستان محسوس‌تر باشد.

ضیایی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان در برنامه شهرستان قرار دارد، تصریح کرد: تلاش مجموعه مدیریتی شهرستان رودبار ایجاد ۴۰۰ شغل در سال جاری است که در این راستا اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و بخشی از کارها در کارگروه رفع موانع تولید دنبال می‌شود.

نماینده عالی دولت در رودبار با تأکید بر تلاش بیشتر مسؤولین در خدمات‌رسانی به مردم بیان کرد: مردم باید ولی‌نعمتشان را در عمل پویا و فعال ببینند نه در شعار، برخی موانع اداری برای مردم وجود دارد که باید تلاش کنیم موانع را از سر راه برداریم.

وی با تأکید بر تکریم ارباب‌رجوع افزود: مسؤولین شهرستان باید تا ساعت ۱۸ در شهرستان بمانند و هیچ‌گونه قصور در رفتار با ارباب‌رجوع و خدمت‌رسانی به مردم را نمی‌پذیریم.

فرماندار رودبار با اشاره به استمرار بازدیدهای سرزده از ادارات و نهادها، گفت: بازدیدهای سرزده از ادارات، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به جد ادامه می‌دهیم و اگر قصوری در رفتار اداری و کاری مدیران و افراد مشاهده کنیم قطعاً برخورد خواهیم کرد.

ضیایی با تأکید بر نظارت در بازار ماه مبارک رمضان در شهرستان رودبار خاطرنشان کرد: با تشکیل ستادی مجزا در شهرستان، تنظیم بازار، نظارت و کنترل بازار در ماه مبارک رمضان به جدی پیگیری شود.

وی با تأکید بر انضباط اداری توسط کارکنان ادارات افزود: بهانه رفتن به اداره کل را نمی‌پذیریم و هر مسؤولی قصد مرخصی رفتن دارد باید ضمن تعیین جانشین، موضوع را به فرمانداری اطلاع دهد.

نماینده عالی دولت در رودبار از خسارت چند میلیارد تومانی سیل به این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: بخش‌های اعظمی از زیرساخت‌های آب، راه، کشاورزی و سردهنه های شهرستان رودبار براثر سیل اخیر خسارت شدید دیدند که مبلغ اعتباری این خسارت‌ها به بیش از ۲۸ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.

ضیایی با بیان اینکه نباید به امید اعتبارات دولتی بمانیم، گفت: تلاش کنیم در خارج از اعتبارات دولتی باروحیه جهادی و انقلابی کارها را مدیریت کنیم و به‌پیش ببریم و صرفاً به امید اعتبارات نمانیم.

مساجد شهرستان در اوج غربت قرارگرفته است
امام‌جمعه لوشان نیز در این نشست با بیان اینکه مساجد در اوج غربت قرارگرفته اظهار کرد: توجه به مساجد مورد تأکید است و عدم توجه به مساجد آسیب بزرگی در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر بابایی با اشاره به گرامیداشت هفته کارگر، موضوع اقتصاد و معیشت کارگران گفت: تشکیل کارگروهی هدفمند و مؤثر در حوزه اشتغال، اقتصاد و معیشت می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع نماید.

وی با اشاره به وقوع سیل در کشور بیان کرد: اگر در مناطق سیل‌زده کمی مسؤولانه تر رفتار می‌شد یقیناً آسیب‌های امروز بسیار کمتر بود، از وقوع سیل اخیر باید به‌عنوان یک فرصت طلایی در پیشگیری از سایر موارد استفاده کرد.

امام‌جمعه لوشان با اشاره به کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده افزود: مردم در کمک به مناطق سیل‌زده ثابت کردند که همانند هشت سال دفاع مقدس در کمک به مردم و همنوعان خویش درصحنه هستند.

بابایی با اشاره به‌روز شوراها خاطرنشان کرد: در انتخاب افراد تفکرات سیاسی را کنار بگذارید و آن‌هایی که انتخاب می‌شوند در خدمات‌رسانی نگاه سیاسی را کنار بگذارند.

گلایه‌هایی در برخی حوزه‌ها در شهرستان وجود دارد
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: افزایش تراز سلامت شهرستان رودبار در استان نشان‌دهنده عملکرد مثبت این اداره در شهرستان بوده است.

منوچهر جمالی با اشاره به کنترل و مدیریت سد در بالا آمدن آب و وقوع سیل گفت: کنترل و مدیریت سد سفیدرود در چند روز اخیر کار ارزشمندی بود که جای تقدیر دارد.

وی با تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف افزود: افزایش برخورداری شاخص‌ها در شهرستان محسوس بوده و نشان‌دهنده عملکرد مؤثر در برخی حوزه‌های شهرستان است اما در برخی حوزه‌ها گلایه‌هایی وجود دارد که باید رفع شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط سخت اعتباری و مالی در کشور و کینه‌توزی دشمنان علیه نظام اسلامی تصریح کرد: دشمنان زیادی در کمین نظام اسلامی نشسته‌اند و آن چیزی که نیاز اصلی جامعه امروز و تعالی کشور، استان و شهرستان است تعامل، وحدت و همدلی مردم و مسؤولین بوده و با وحدت و همدلی می‌توانیم دسیسه دشمن را خنثی کنیم.

جمالی خطاب به مسؤولین ادارات و نهادها تأکید کرد: درب اتاقتان را سوی مردم باز بگذارید و با مردم به‌خوبی برخورد کنید، اگر می‌توانیم مشکلاتشان را حل کنیم و اگر نمی‌توانیم با آن‌ها به خوش‌رویی برخورد کنیم.

انتقاد از عدم تشکیل ستاد کارگری در رودبار

فرمانده سپاه شهرستان رودبار نیز در این نشست با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه دوم در خصوص توجه به نخستین جهاد ریشه‌ای و امید به آینده تأکید فراوان فرمودند که باید به آن توجه ویژه نمود.

جاوید فلاح با انتقاد از عدم تشکیل ستاد کارگری گفت: با تشکیل ستاد گرامیداشت روز کارگر می‌توانستیم در سال رونق کارهای ارزشمند و فاخری در اکرام از کارگران داشته باشیم.

وی از برگزاری همایش نقش و ترویج مصرف بهینه برق در شهرستان رودبار خبر داد و افزود: این همایش برای نخستین بار در سطح استان به همت بسیج کارگری و بسیج توزیع برق رودبار روز دوشنبه هفته آینده در شهرستان رودبار برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه شهرستان رودبار با انتقاد از نوع برگزاری نکوداشت روز جوان در شهرستان بیان کرد: باید به‌دوراز خط‌کشی‌های سیاه‌وسفید در خصوص جوانان کارهای ارزنده‌ صورت گیرد.

فلاح با اشاره به حضور موکب‌های عاشقی در مناطق سیل‌زده تصریح کرد: برای نخستین بار حضور موکب‌ها در مناطق سیل‌زده لرستان، موکب غافله عاشقی لوشان، در مناطق سیل‌زده لرستان مستقرشده است.

انتهای پیام/8400

نظر شما