شناسهٔ خبر: 32496292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون توسعه و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ایجاد اشتغال عمومی برای کمک به مناطق سیل زده گلستان

منصوری گفت: به منظور کمک به مناطق سیل زده نیز اشتغال عمومی به مدت ۱۰۰ روز با حداقل دو سوم دستمزد برای افراد در نظر گرفته شده تا به لایروبی، اصلاح سدها و حل مشکلات پیش آمده در این منطقه بپردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عیسی منصوری» شامگاه امروز(پنجشنبه ۵ اردیبهشت) در ستاد فرماندهی اقتصادی و کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: با اولویت به مناطق آسیب پذیر موضوع مستمری بگیران و حمایت از روستائیان و مددجویان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال شد.

 

معاون توسعه و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بر این اساس ۳ هزار و ۷۰۰ مددجو، ۴ هزار مددجو و ۴ هزار و ۸۰۰ عشایر و روستایی کمک هزینه دریافت می کنند.

 

منصوری افزود: به منظور کمک به مناطق سیل زده نیز اشتغال عمومی به مدت ۱۰۰ روز با حداقل دو سوم دستمزد برای افراد در نظر گرفته شده تا به لایروبی، اصلاح سدها و حل مشکلات پیش آمده در این منطقه بپردازند که برای این کار ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

وی افزود: همچنین ۲۱ میلیارد برای مقرری بیکاری در مناطق سیل زده نیاز به اعتبار دارد.

 

​معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مشوق‌های بیمه‌ای و یارانه‌ای دستمزد نیز در سال ۹۸ قابل اجرا است و مشکلی در این بخش نداریم، تاکید کرد: با بررسی‌های انجام شده پوشش اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر زنان سرپرست خانوار این منطقه با ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است‌.

 

منصوری به پرداخت مقرری بیکاری برای افراد فاقد بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: لیست آنها از سوی سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن استان تهیه خواهد شد و همچنین سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت مقرری بیکاری اعلام آمادگی کرده است.

 

 

 

نظر شما