شناسهٔ خبر: 32495961 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پس از انقلاب مجموعه های قرآنی گسترش یافته است

به گزارش ایرنا، وی عصر پنجشنبه در «گردهمایی استادان تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه اعزامی ماه مبارک رمضان به سراسر کشور و رونمایی از کتاب تفسیر کوثر» در سالن

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، وی عصر پنجشنبه در «گردهمایی استادان تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه اعزامی ماه مبارک رمضان به سراسر کشور و رونمایی از کتاب تفسیر کوثر» در سالن اجتماعات دارالقرآن علامه طباطبایی قم افزود: البته قبل از انقلاب نیز این توجه بود، اما بعد از انقلاب این توجه بیشتر شده است.
وی اظهار کرد: شاید کتابی در دنیا نباشد که به اندازه قرآن کریم برای آن تفسیر نوشته شده باشد و اگر تفاسیر دنیا جمع شوند، کتابخانه بزرگی در این زمینه خواهد شد.
آیت الله سبحانی تصریح کرد: در عین حال که تعداد بی ‌شماری تفسیر درباره قرآن کریم نوشته شده، ولی هنوز سخن باقی است و مفسران دیگر نیز می ‌توانند در این زمینه نوآوری داشته باشند.
وی با بیان این که قرآن کریم پایان ناپذیر است، خاطرنشان کرد: طبیعت که فعل خدا است، نهایت ‌ناپذیر است و بشر هر قدر در مورد آن مطالعه کند، باز جای بحث و تحقیق وجود دارد.
وی در بخش دیگر سخنان خود به ویژگی های کتاب تفسیر کوثر که در این مراسم رونمایی شد، پرداخت و گفت: این کتاب تفسیر در 12 جلد به تعداد 12 امام معصوم(ع) نوشته شده‌ است که از ویژگی ‌های خوب این کتاب به شمار می ‌رود.
این مرجع تقلید اضافه کرد: ادبیات و ترجمه این کتاب تفسیر؛ روان و قابل فهم برای عموم است و همچنین ترجمه آزاد، ولی حافظ بر مضمون آیه دارد.
وی با بیان این‌که در کتاب تفسیر کوثر از کلمات عربی همچون جهاد و ایمان استفاده شده و این کلمات به فارسی ترجمه نشده ‌است، گفت: نباید فارسی زده شویم و تلاش نماییم، همه کلمات عربی را حذف کنیم و به جای آن کلمه نامانوس فارسی بگذاریم.
در پایان این مراسم، با حضور آیت الله جعفر سبحانی و جمعی از فضلا و استادان حوزه علمیه از کتاب تفسیر 12 جلدی کوثر تالیف آیت الله یعقوب جعفری رونمایی شد.
7406/ 6133/
انتهای پیام

نظر شما