شناسهٔ خبر: 32490862 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

صيانت از سپرده هاي مردم براي نهاد ناظر از اهميت ويژه اي برخوردار است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - غلامرضا سليماني در جمع اعضاي هيئت مديره شرکت هاي وبيمه(سرمايه گذاري صنعت بيمه)، توسعه عمران و شرکت خدمات مهندسين مشاور، با اعلام اين مطلب افزود: بخش سرمايه گذاري براي نهاد ناظر اهميت خاصي دارد و بايد در اين خصوص، عوامل و شاخص‌هاي موجود کشور را در نظر بگيريم و بتوانيم از ظرفيت هاي موجود بيشترين بهره را ببريم.
به گزارش خبرگزاري آريا، رئيس کل بيمه مرکزي با تاکيد بر اين نکته که بيمه مرکزي در انديشه بنگاه داري نيست، اظهار داشت: مجموعه سرمايه گذاري در اين بخش، بايد برنامه ها، نيازها و اهداف بيمه مرکزي را محقق کند تا سود عمليات سرمايه گذاري به صنعت بيمه برگردد.
وي تصريح کرد: وقتي بورس اعلام مي‌کند 63درصد ميانگين بازدهي سال 97بوده است پس انتظار صنعت بيمه از شرکت سرمايه گذاري اين است که سود بالاي 63درصد را شناسايي کند.
دکتر سليماني افزود: ما اعتقاد داريم کساني بايد در اين مجموعه مديريت کنند که قوي تر از بقيه حرکت کنند، چرا که در بحث بازدهي سهام مواردي داريم که بالاي 100درصد سود، نشان داده اند.
وي استفاده از فرصت ها، تزريق سرمايه و ايجاد هماهنگي بين مجموعه هاي سرمايه گذاري بيمه را ضروري ارزيابي کرد و افزود: در کنار اعضاي مجرب هيات مديره و مشاوران مبتکر شرکت سرمايه گذاري، بايد زمينه ورود شرکت هاي بيمه را به اين بازار سرمايه فراهم کنيم تا با تمرکزگرايي در اين حوزه به اهداف بزرگ صنعت بيمه دست پيدا کنيم.
رييس کل بيمه مرکزي از لزوم تدوين سياست سرمايه‌گذاري واحد در امر سرمايه گذاري هاي صنعت بيمه خبر داد و افزود: در بيمه مرکزي بايد يک جهش بزرگ مالي اتفاق بيفتد و رقم 60هزار ميليارد دست کم به 180هزار ميليارد تبديل شود.
وي با تاکيد بر اين نکته که آيين نامه 60دست شرکت سرمايه گذاري را براي بهره گيري از روش هاي گوناگون اقتصادي، باز گذاشته، اعلام کرد: اين شرکت مي تواند با مشارکت شرکت هاي بيمه اي در پروژه‌هاي ساختماني فعاليت کند و در بخش سهام نيز با همکاري شرکت هاي بورسي، سرمايه گذاري سودمندي داشته باشد.
رييس شوراي عالي بيمه با رد انگيزه بنگاه داري نهاد ناظر به سهم بيمه مرکزي در بازار بيمه اتکايي اشاره کرد و افزود: هدف اصلي ما اين است که در زمان پرداخت خسارت، مشکل مالي نداشته باشيم و ارزش مبالغي که از بيمه گذاران دريافت مي شود نيز محفوظ بماند. وي تصريح کرد: اگر تورم 30درصد باشد بايد به گونه اي سرمايه گذاري کنيم که بتوانيم 50درصد ارزش افزوده داشته باشيم و سود حاصله از آن در اختيار صنعت بيمه قرار گيرد.
وي با بيان اين نکته که بازارهاي پولي و مالي هنوز با ظرفيت ها و قابليت هاي بازار بزرگ صنعت بيمه آشنايي چنداني ندارند، گفت: با افزايش سرمايه شرکت سرمايه گذاري راه ورود براي شرکت‌هاي بيمه گشوده خواهد شد و سود ناشي از خريد سهام در اختيار شرکت هاي بيمه قرار خواهد گرفت.
دکتر سليماني با تشريح آخرين وضعيت سرمايه گذاري هاي صنعت بيمه در بخش هاي ساختمان، بورس و موارد ديگر، اعلام کرد: در بحث سرمايه‌گذاري در بورس و همکاري با کارگزاري ها بايد به اين نکته توجه شود که فقط به يک شرکت به صورت متمرکز، وابسته نباشيم و براي صيانت از اين سرمايه_ با کمک کارگزاري هاي مطمئن و پاکدست_ برنامه ريزي کنيم. وي اظهار داشت: ما به يک مجموعه مالي نياز داريم که علاوه بر شناخت مفاهيم بيمه اي، بازار سرمايه را نيز بشناسد.
رييس شوراي عالي بيمه با اشاره بر لزوم رفع مباحث بوروکراسي و چالش هاي مديريتي نسبت به همکاري اداره کل سرمايه گذاري و شرکت سرمايه گذاري صنعت بيمه تاکيد کرد.
وي در پايان با ابراز خرسندي از روند خدمات رساني نهادهاي دولتي اعم از تامين اجتماعي و سازمان هاي مشابه، گفت: هيچ بن بستي در امر خدمات رساني به مردم وجود ندارد و خوشبختانه بهترين کارها در جمهوري اسلامي در بخش بيمه و تامين اجتماعي است.
گفتني است در اين نشست اعضاي هيات مديره شرکت سرمايه گذاري صنعت بيمه نيز به طرح ديدگاه هاي خود پرداختند.
-->

نظر شما