شناسهٔ خبر: 32482933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد:

سیلاب ۶۰ هزار روستایی خوزستان را درگیر کرد/300 روستای خوزستان متاثر از سیلاب شدند/آغاز اعطای کمک های بلاعوض و وام های کم بهره دراز مدت/ارزیابی خسارت ها ادامه دارد

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن خوزستان گفت: ساکنان ۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی خوزستان به نوعی با سیلاب دست و پنجه نرم کردند.

صاحب‌خبر -

رضا عبداللهی معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن خوزستان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: به خانوارهای روستایی که منازل آنان بر اثر سیلاب آسیب جدی ندیده 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و 150میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.

او گفت: ساکنان مناطق شهری زیر 25 هزار نفر که خانه های آنان بر اثر سیلاب نیز صدمه جدی دیده است به هر خانوار 120 میلیون ریال کمک بلاعوض و 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 15ساله پرداخت خواهد شد.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن  خوزستان افزود: واحدهای تجاری روستایی خوزستان که بر اثر سیلاب آسیب دیده اند نیز 450 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی دریافت می کنند.

عبداللهی اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت، دریافت کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی به سیل زدگان خوزستانی بدون در نظر گرفتن وام های قبلی روستاییان و ساکنان مناطق روستایی خواهد بود.

او ادامه داد: حدود 300 روستای خوزستان درگیر سیلاب اخیر بودند که از این تعداد، سیلاب وارد 145روستا شده و در مجموع ساکنان 60 هزار واحد مسکونی روستایی خوزستان به نوعی با سیلاب دست و پنجه نرم کردند.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن  خوزستان بیان کرد: هنوز خطر سیلاب و آبگرفتگی مناطق روستایی استان برطرف نشده است و احتمال دارد میزان خسارات وارده به واحدهای مسکونی روستایی بیشتر شود.

عبداللهی اضافه کرد: ارزیابی خسارت سیلاب در 71 روستا و 6 شهر همچون گوریه، حمیدیه و عین دو اهواز انجام شده است.

او گفت: در ارزیابی های انجام شده حدود هشت هزار واحد مسکونی شهری و 15 هزار واحد روستایی در شهرستان های دزفول، شوشتر، اهواز، شوش و باوی تعیین خسارت شده است.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن  خوزستان افزود: ارزیابی مسکن روستایی در مناطقی همچون دشت آزادگان که همچنان در محاصره آب هستند پس از فروکش کردن سیلاب انجام خواهد شد.

عبداللهی بیان کرد: تلاش می شود ارزیابی خسارات سیلاب به مناطق روستایی و شهری خوزستان با کمک ارزیاب های معین استان های کرمان، فارس، البرز، هرمزگان و تهران تا یک هفته آینده انجام شود.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن  خوزستان در پایان تصریح کرد: ارزیابی های خسارت به واحدهای مسکونی روستایی و شهری در سامانه بنیاد مسکن خوزستان ثبت می شود و متقاضیان پس از پرکردن فرم ها و ثبت آنان در سامانه، به بنیاد مسکن همان شهرستان برای دریافت کمک های بلاعوض و معرفی به بانک ها برای دریافت تسهیلات بانکی اقدام می شود.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما