شناسهٔ خبر: 32479919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ظريف: به فروش نفت ادامه مي دهيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - نيويورک- ايرنا- وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران خواستار واکنش جامعه جهاني نسبت به تصميم هاي يکجانبه و غيرقانوني آمريکا شد و تصريح کرد: ما نفت مي فروختيم و به فروش آن ادامه مي دهيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد جواد ظريف روز چهارشنبه پس از ديدار با آنتونيو گوترش دبيرکل سازمان ملل متحد، در جمع خبرنگاران اين مطلب را مطرح کرد.
وي افزود: ما نفت خود را مي فروختيم و به فروش آن هم ادامه مي دهيم. ما دوام مي آوريم و مردم ما به آمريکا نشان خواهند داد که نمي توانند از طريق فشار به توافقي با ايران دست يابند.
وزير امور خارجه ادامه داد: مهم آن است که جامعه بين المللي براي خودشان تعيين کنند که آيا مي پذيرند يکي از اعضاي دائم شوراي امنيت به جامعه بين المللي بگويد که آنها مجبورند يک قطعنامه شوراي امنيت را نقض کنند وگرنه به خاطر رعايت قانون با مجازات روبرو خواهند شد.
ظريف اضافه کرد: اين نخستين بار در تاريخ است که برخي آشکارا تهديد مي کنند که اگر قانون را رعايت کنيد، مجازات خواهيد شد. اين چيزي است که جامعه بين المللي بايد به آن واکنش نشان دهد.
وي خاطرنشان کرد: ما بر اساس واکنش جامعه بين المللي تصميم خواهيم گرفت، ما که حداقل اميد نداريم اين دولت (آمريکا) عقلانيت به خرج دهد اما نظاره خواهيم کرد که جامعه بين المللي چگونه به اين غيرعقلانيت واکنش نشان مي دهد.
رئيس دستگاه ديپلماسي ايران درباره برنامه هاي خود در اين سفر هم گفت: امروز در مجمع عمومي سازمان ملل متحد درباره چندجانبه گرايي و ديپلماسي براي صلح صحبت کردم.
ظريف افزود: ما صحبت کرديم که جامعه بين المللي بيش از اين نيازمند حرکت در مسير چندجانبه گرايي و مبارزه با افزايش يکجانبه گرايي است که به ويژه از سوي آمريکا اعمال مي شود.
وي با بيان اينکه اين مسايل را در مجمع عمومي سازمان ملل متحد هم مطرح کرده است، ادامه داد: همچنين فرصتي دارم تا با دبيرکل و رئيس مجمع عمومي و همچنين با چندين نفر از انديشمندان در نيويورک ديدار داشته باشم تا درباره نياز به چندجانبه گرايي و جلوگيري از شيوه اي که برخي در واشنگتن بر اساس قانون جنگل مي خواهند به آن بپردازند، تبادل نظر کنيم.
رئيس اضافه کرد: شاهد هستيم که نمونه هاي زيادي از يکجانبه گرايي و سياست هاي غيرقانوني به وسيله آمريکا دنبال مي شود. من فکر مي کنم که براي جامعه بين المللي نه فقط براي ايمني ايران، نه فقط براي ايمني منطقه بلکه براي ايمني جهان مهم باشد.
خبر در حال تکميل است
اروپام*1429
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما