شناسهٔ خبر: 32479248 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هفته آينده از بسته رونق مسکن رونمايي مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تبريز- ايرنا - مديرعامل بانک مسکن گفت: هفته آينده از بسته رونق مسکن که آخرين مراحل طراحي خود را طي مي کند، رونمايي مي شود.

ابوالقاسم رحيمي انارکي روز چهارشنبه در آيين افتتاح مجتمع 96 واحدي نرگس رشديه در تبريز اعلام کرد: در اين بسته علاوه بر بخش تامين مالي بعنوان کليدي ترين بخش، دو بخش عرضه و تقاضا نيز مورد توجه جدي قرار گرفته است.
وي با بيان اينکه تدوين بسته رونق بخش مسکن از اواخر سال گذشته در بانک مسکن آغاز شده است، گفت: گروه مالي بانک، شرکت گروه سرمايه گذاري مسکن، شرکت تامين سرمايه و ساير شرکت هاي وابسته به بانک مسکن در تدوين اين بسته مشارکت داشتند و سعي شده در آن هم به بخش عرضه و هم به بخش تقاضا توجه شود.
مدير عامل بانک مسکن با بيان اينکه مهمترين موضوع در صنعت ساختمان موضوع تامين مالي است، گفت: اگر اين موضوع حل نشود اين طرح ها و پروژه ها روي کاغد خواهند ماند و اجرا نخواهد شد بنابراين مهمترين موضوعي که در اين بسته پيش بيني شده تامين مالي پروژه ها است.
رحيمي انارکي اظهار اميدواري کرد: اين بسته هفته آينده در همايش بانک مسکن رونمايي شود تا يک تحرک جديد در مجموعه بانک و شرکت‌هاي تابعه ايجاد شود.
وي با بيان اينکه بايد اقداماتي براي جلوگيري از کاهش «رشد اقتصادي»، کوچک شدن اقتصاد و افزايش اشتغالزايي انجام دهيم، گفت: يکي از بخش‌هايي که واجد اين شرايط است و کمترين تاثير را مي تواند از تحريم ها به خود ببيند حوزه مسکن و ساختمان است که تمام نهاده‌هاي آن در داخل موجود است و مي‌تواند نيازهاي داخلي را فراهم کند.
وي با تاکيد بر لزوم ورود دلسوزان کشور به حوزه توليد، افزود: از يکسال پيش که دولت آمريکا از برجام خارج شد، برنامه زمان بندي شده براي فشار همه جانبه به کشورمان را تعريف و مدام شير تحريم ها را سفت تر کرد و در آخرين گام به صفر رساندن فروش نفت ايران را در اولويت قرار داد.
مديرعامل بانک مسکن با بيان اينکه اقدامات خصمانه فوق نشانگر ورود آمريکا به يک نبرد اقتصادي تمام عيار با کشور ماست، گفت: براي مديريت بهتر شرايط و مقابه با تحريم ها، بايستي از تمام ظرفيت هاي داخلي استفاده کنيم تا رشد اقتصادي و اشتغال در کشور با مشکلات بسيار جدي مواجه نشود.
وي ادامه داد: يکي از بخش هايي که کمترين آسيب را از تحريم ها خواهد ديد، حوزه مسکن است زيرا که تقريبا تمامي نهاده هاي آن در داخل توليد مي شود.
رحيمي انارکي خاطرنشان کرد: تصميم دولت مبني بر اتمام واحدهاي باقي مانده مساکن مهر در سالجاري و توليد 900 هزار واحد مسکوني در طول سال هاي 98 و 99 مي تواند زمينه رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال در کشور را فراهم کند.
فرهاد ياسمي؛ مديرعامل شرکت سرمايه گذاري مسکن شمال غرب نيز با اعلام اينکه اين شرکت تاکنون 8 هزار واحد مسکوني احداث و تحويل شهروندان داده است، گفت: براي احداث مجتمع 96 واحدي نرگس که شامل دو طبقه زيرزمين، پيلوت و 14 طبقه فوقاني است، بدون احتساب هزينه هاي زمين، نقشه و پروانه، بيش از 220 ميليارد ريال هزينه شده است.
3071
انتهاي پيام /*

نظر شما