شناسهٔ خبر: 32478652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمیته امداد بوشهر از 2300 کودک مبتلا به سوء‌تغذیه حمایت می‌کند

مدیر کل کمیته‌امداد استان بوشهر از حمایت این نهاد از 2300 کودک مبتلا به سوءتغذیه در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  کودکان زیر پنج سالی که از نظر شاخص‌های رشد در وضعیت مناسبی نیستند توسط مراکز بهداشتی و درمانی شناسایی و به کمیته امداد معرفی م‌ شوند.

مدیرکل  کمیته‌امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه فقر غذایی در کودکان نیازمند می‌تواند در آینده مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کند، افزود: مبارزه این نهاد با سوءتغذیه کودکان با مشارکت وزارت بهداشت به شکل ویژه از سال ۸۴ آغاز شد و تا امروز با حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه زیر پنج سال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دو هزار و 300 کودک زیر پنج سال مبتلا به سوءتغذیه در سطح استان توسط کمیته امداد حمایت می‌شوند، بیان کرد: در سال گذشته  25  میلیارد ریال برای تامین 12 نوع سبد غذایی این کودکان هزینه شده است.

لطفی خاطرنشان کرد: سرانه هر سبد غذایی ارائه شده در ماه یک میلیون ریال می‌باشد و هر سبد غذایی شامل اقلامی از جمله حبوبات، لبنیات و تخم مرغ، برنج ، ماکارونی و روغن است که از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد به گروه‌های هدف تحویل داده می‌شود.

وی یادآور شد: هر کودک به محض ورود به طرح رفع سوءتغذیه، طی یک یا دو دوره شش ماهه تحت حمایت قرار می‌گیرد تا مراتب پایش رشد آن به صورت دقیق و کامل انجام و شرایط رفع سوء‌تغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی مربوطه محرز گردد.

مدیرکل کمیته‌امداد استان بوشهر در پایان با بیان اینکه طرح هم‌سفره در کمیته امداد برای مشارکت نیکوکاران در زمینه حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه راه‌اندازی شده است، گفت: مردم خیر و نیکوکار بوشهر می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://hamsofreh.ir و پرداخت هزینه تمام یا بخشی از سبد غذایی این کودکان، کمیته‌امداد را در رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند یاری دهند.


انتهای پیام/

نظر شما