شناسهٔ خبر: 32473923 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت مطرح شد؛

درخواست مجلس از دولت برای ارائه لوایح اولویت دار

معاون پارلمانی رئیس جمهور: مجلس شورای اسلامی از دولت خواست فهرست لوایح اولویت دار را برای بررسی اعلام کند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس با رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این دیدار آقای لاریجانی توصیه کرد با توجه به مدت باقی مانده از مجلس دهم دولت لوایح پیشنهادی خود را اولویت بندی و فهرست آن را به هیئت رئیسه مجلس اعلام کند.

وی گفت::​ این موضوع به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی اعلام شد و اکنون در حال تهیه فهرست لوایح اولویت دار در دولت هستیم که به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم.

<div id="video-display-embed-code_3429246"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2409691/3429246?width=350&height=250"></script></div>

امیری با اشاره به طرح مجلس درباره حمایت از سپاه پاسداران در مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا افزود: تکالیفی برای سازمان برنامه و بودجه، وزارت دفاع، وزارت خارجه و بخش‌های دیگری از دولت تعیین شده، بنابراین در تهیه کلیه مراحل این طرح نمایندگان دولت حضور داشتند و کمیته‌ای در این زمینه تشکیل داده‌ایم که من به همراه معاونت تقنینی و نماینده وزارت دفاع، اطلاعات و امور خارجه در آن حضور داریم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور این مصوبه را نشانه تعامل حداکثری دولت با مجلس دانست و گفت: نمایندگان دولت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فعال بودند و در صحن علنی مجلس هم حضور داشتند و هم‌اکنون منتظر اعلام نظر شورای نگهبان در این‌باره هستیم که فکر می‌کنم با توجه به فوریت این طرح امروز شاهد اظهار نظر درباره این طرح باشیم.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با کاری که انجام دادند انسجام و وحدت را بین قوا و اقشار مختلف مردم دوچندان کردند و اگر تهدیدی برای نظام مطرح شود، صرف نظر از نگاه سیاسی همه پشتیبان نظام هستند.

<div id="video-display-embed-code_3429245"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2409691/3429245?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما