شناسهٔ خبر: 32473269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امسال

پرداخت بیش از۲۰۰۰میلیاردتسهیلات اشتغال پايدار

خبرگزاری صداوسیما

رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس: بیش از ۲ هزار میلیارد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی امسال پرداخت می‌شود

صاحب‌خبر -

پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سال ۹۸به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس امروز در نشست با اعضای مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در بیرجند گفت: در نشست مشترک فراکسیون اشتغال با سازمان برنامه و بودجه تصمیم گرفته شد دو گام اساسی برای رونق تولید برداشته شود.

آقای کاتب افزود: گام اول ادامه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی است که 2 هزار و 400 میلیارد تومان از این اعتبارات از سال قبل باقی مانده تا امسال کمک خوبی به تولید شود.

وی گفت: این تسهیلات قرض الحسنه با نرخ سود 4 درصد در اختیار تولیدکنندگان و متقاضیان قرار گیرد تا تولید در کشور به ویژه مناطق مرزی و روستایی شکل گیرد.

 رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: 372 میلیارد تومان هم امسال از اعتبارات تبصره 18  شامل تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانکها به عنوان بسته حمایتی داده شود تا رونق تولید شکل بگیرد. 

کاتب گفت: توافق دیگری که انجام شد این بود که تمام اسامی گیرندگان تسهیلات اشتغال پایدار را دریافت کردیم و در اختیار صدا و سیما قرار دادیم تا مراکز استانی با هماهنگی بتوانند هم ناظر بر تحقق اشتغال باشند و هم برای رونق تولید فرهنگسازی شود.

  وی افزود: نکته مهم در این خصوص این است که مقرر شده است افرادی که تسهیلات را در جایی غیر از تولید هزینه کنند نرخ تسهیلات قرض الحسنه از 4 به 18 درصد افزایش یابد تا از فرار منابع مالی جلوگیری شود.

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما همچنین با اشاره به پایین بودن پوشش دیجیتال در خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با عمل به تعهدات استانداری، سازمان برنامه و بودجه و رسانه ملی، در سال 98 به نقطه ای برسیم که هیچ نقطه ای پوشش دیجیتال آن زیر 90 درصد نباشد.

آقای کاتب افزود: تحقق این مطالبه مردمی منوط به این است که استانداری به تعهدات خود در خصوص ایجاد زیر ساخت فرستنده های دیجیتال عمل کند، قول دکتر نوبخت در خصوص تامین 30 میلیارد تومان اعتبار محقق شود و معاونت فنی صدا و سیما هم تجهیزات مورد نیاز ایستگاهها را تامین کند.

وی همچنین به نگاه ویژه دولت و مجلس به رسانه ملی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه از منابع صندوق توسعه ملی کار خوبی در راستای برنامه ششم توسعه انجام و مقرر شده هفت دهم درصد از بودجه عمومی کشور به صدا و سیما اختصاص داده شود هر چند تا کنون شش دهم درصد محقق شده است.

رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی گفت: امسال  هم مجلس شورای اسلامی علاوه بر بودجه مصوب دولت 150 میلیون یورو از محل منابع صندوق توسعه ملی به رسانه ملی  اختصاص داد تا برای توسعه پوشش دیجیتال و تولید فیلم ها و سریالهای فاخر هزینه شود.

وی افزود:امیدواریم صدا و سیما به نحوی از این اعتبارات استفاده کند که مردم بیشترین بهره را از برنامه ها ببرند.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صدا و سیما هم گفت: حضور اعضای شورای نظارت در مراکز صدا و سیمای استانی، نتایج خوبی داشته است و تخصیص اعتبارات بیشتر شده است.

عبدالله زاده افزود: بر اساس قانون همه دستگاههای اجرایی باید یک درصد اعتبارات هزینه ای شان را برای برنامه سازی در صدا و سیما هزینه کنند که متاسفانه بیشتر دستگاهها به تعهدشان عمل نمی کنند.

وی با بیان اینکه پارسال اعتبارات عمرانی صدا و سیما زیر 60 میلیارد تومان بود افزود: خوشبختانه با کمک مجلس شورای اسلامی، امسال 150 میلیون یورو به بودجه رسانه ملی اضافه شد.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صدا و سیما با تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از استاندار خراسان جنوبی خواست نگاه ویژه ای به صدا و سیمای استان داشته باشد تا دغدغه های مردم در خصوص پوشش شبکه های دیجیتال کاهش یابد.

استاندار هم در این نشست با تشکر از صدا و سیمای خراسان جنوبی در معرفی ظرفیتهای گردشگری استان از شبکه های ملی و استانی گفت: با برنامه های خوبی که تهیه شد و معرفی این ظرفیتها، نوروز امسال شاهد افزایش 25 درصدی حضور گردشگران در استان بودیم که رکوردی بی سابقه است.

معتمدیان افزود: در ایام بارندگی های شدید هم با توجه به پیش بینی هواشناسی و آمادگی خوب استان و تلاش های شبانه روزی صدا و سیمای استان در پیشگیری و آگاهی بخشی به مردم، خوشبختانه تهدید سیل را به فرصت تبدیل کردیم.

وی با اشاره به ظرفیتهای فراوان معدنی، کشاورزی، گردشگری و تجارت خارجی خراسان جنوبی افزود: صدا و سیما در زمینه معرفی این ظرفیتها می تواند نقش مهمی در توسعه استان داشته باشد اما باید حمایت شود.

استاندار با بیان اینکه با بودجه های استانی نمی توان برای برنامه سازی و معرفی ظرفیتهای از صدا و سیمای استان اقدام کرد گفت: باید تلاش کرد تا توجه مسدولان کشوری به رسانه در استان جلب شود.

معتمدیان افزود: در سفر اسفند ماه 97 دکتر نوبخت به خراسان جنوبی 30 میلیارد تومان برای توسعه زیرساختهای استان اختصاص یافت که بخشی از آن برای توسعه پوشش دیجیتال هزینه می شود.

وی گفت: امسال تلاش می کنیم برای تامین زیرساختهای فرستنده های دیجیتال جدید، اعتبارات ویژه ای را در شورای برنامه ریزی استان تصویب کنیم.

نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست به پایین بودن درصد پوشش دیجیتال در برخی شهرستانها اشاره کردند و از رسانه ملی و استانداری خواستند امسال نگاه ویژه ای برای افزایش فرستنده های دیجیتال داشته باشند.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی و تجهیزات فنی، همکاران صدا، سیما و خبر  در  یک سال گذشته حائز رتبه های برتر در جشنواره های مختلف ملی شده اند.

آینه دار ارتقای کمی و کیفی برنامه ها، توجه جدی به مطالبات مردم و پیگیری مشکلات آنان، توجه ویژه به انعکاس خدمات نظام و دولت، توجه ویژه به منویات رهبر معظم انقلاب درباره شعار سال، حضور گسترده و بیشتر در شبکه های سراسری و توجه ویژه به هنرمندان را از برنامه های اولویت دار صدا و سیمای استان عنوان کرد.

وی همچنین گفت: امسال راه اندازی 40 ایستگاه تلویزیونی دیجیتال در دستور کار است که چند ماه آینده به بهره برداری می رسند.

<div id="video-display-embed-code_3429226"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2409534/3429226?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما