شناسهٔ خبر: 32471736 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

گوئو وی مین، در دیدار با محسن جوادی:

کودکان چینی باید بیشتر با کتاب‌های ایرانی آشنا شوند

حضور 90 نهاد و ناشرچینی در نمایشگاه کتاب تهران

گوئو وی مین، معاون دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین، در دیدار با محسن جوادی گفت: اعتقاد دارم در آینده کودکان و نوجوانان چینی بایدبیشتر با کتاب‌ها و فرهنگ ایرانی آشنا شوند.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گوئو وی مین، معاون دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین، در نخستین روز سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از غرفه چین در نمایشگاه بازدید و با ناشران چینی گفت‌وگو کرد.

وی در ادامه با محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیدار و درباره تعاملات فرهنگی دو کشور گفت‌وگو کرد. 

گوئو وی مین، در این دیدار درباره کتاب‌های ارائه شده در غرفه چین گفت: کتاب‌های ترجمه شده زیادی از زبان چینی به فارسی در غرفه چین به نمایش گذاشته شده است که من نتوانسته‌ام بسیاری از آنها را در کشور خودم ببینم و در این فرصت کوتاه و برنامه فشرده تعدادی از این کتاب‌ها را دیدم.
 
وی با بیان اینکه بازدید از غرفه چین و نمایشگاه کتاب تهران برایم بسیار جالب بود، افزود: در مجموع 90 نهاد و انتشارات چینی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و آثارشان را ارائه داده‌اند. 
 
 
معاون دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین، در ادامه به نمایشگاه چاپ و نشر چین اشاره کرد و گفت: تاریخ چاپ و نشر چین اهمیت زیادی دارد و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است و تمایل دارم که از آنجا هم بازدیدی داشته باشم. البته در این ایران هم اهمیت زیادی به چاپ و نشر داده می‌شود و چاپ و نشر ایران توسعه زیادی یافته است.
 
وی افزود: در دیداری که شب گذشته با ناشران ایرانی داشته‌ام در زمینه چاپ و نشر کتاب کودک و نوجوان ایران و آموزش و پرورش و همکاری دوطرفه با ناشران صحبت کردم.

این مقام  مسئول با بیان اینکه حمایت از حضور آثار و ناشران ایرانی در چین نیز اهمیت زیادی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: این همکاری‌ها می‌تواند زمینه‌ای باشد برای ارتباطات دوطرفه بین ایران و چین در زمینه چاپ و نشر.

وی در ادامه به اهمیت توجه به کتاب‌های کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: ترجمه کتاب‌های ایرانی سبب آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان چینی با فرهنگ ایران می‌شود و اعتقاد دارم در آینده کودکان و نوجوانان چینی باید بیشتر با کتاب‌ها و فرهنگ ایرانی آشنا شوند.
 
محسن جوادی نیز در این دیدار از آثار ارائه شده در غرفه چین و بخش‌های مختلف آن ابراز خرسندی کرد و گفت: حضور چین در ایران می‌تواند زمینه ساز ارتباطات فرهنگی و تعاملات گسترده ایران با کشور چین در آینده باشد.

 

نظر شما