شناسهٔ خبر: 32457790 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

کارشناس صنعت فولاد:

تحریم مانع رشد صنعت فولاد نخواهد شد

کارشناس صنعت فولاد با اشاره به تحریم صنایع فولادی کشور، گفت: قرار گرفتن در لیست تحریم به معنی قرار گرفتن در شرایط نگران‌کننده و بحرانی نیست.

صاحب‌خبر -

سیدعلی پزشک در گفتگو با خبرنگار صنعت و معدن گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به تحریم صنایع فولادی کشور، اظهار کرد: صرف قرار گرفتن در لیست تحریم به معنی قرار گرفتن در شرایط نگران‌کننده و بحرانی نیست.

وی با تشریح مصرف فولاد در کشور، افزود: نیاز صنایع داخلی کشور به محصولاتی فولادی به‌اندازه‌ای است که حتی اگر صادرات هم نداشته باشیم، می‌توانیم با تأمین نیاز داخلی کشور به اجرای برنامه‌های خود ادامه دهیم.

این کارشناس صنعت فولاد با تأکید بر اینکه محصولات فولادی ایران در بازار جهانی شناخته ‌شده هستند، افزود: محصولات فولادی ایران مانند یک برند مطمئن بین مشتریان خارجی، شناخته‌ شده است و تحریم‌ها فقط سطح معاملاتی ما را در حال حاضر کم کرده است و این در آینده قابل جبران است.

پزشک از صنایع فولادی به‌عنوان موتور محرک سایر صنایع کشور یاد کرد و ادامه داد: صنایع فولادی در سخت‌ترین شرایط نیز حتی بدون صادرات محصولات خود می‌توانند به رونق تولید واحدهای صنعتی کشور کمک کنند.

به گزارش آنا، صنعت فولاد یکی از مهم‌ترین صنایع تحت تحریم آمریکاست که به دلیل ارزش‌افزوده بالای این صنعت برای اقتصاد کشور و ماهیت استراتژیک آن در امر تأمین نیاز‌های داخلی و ارزآوری، فشار‌های تحریم کنندگان برای مسدود ساختن چرخه تجارت آن و جلوگیری از واردات تجهیزات مرتبط با تولید این محصول، بیش از سایر صنایع است.

بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، میزان تولید فولاد کشور تا پایان آذرماه ۹۷ به ۱۵ میلیون و ۹۲۸ هزار تن رسیده که این عدد برای مدت مشابه سال قبل برابر با ۱۴ میلیون و ۶۳۱ هزار تن بوده است. میزان صادرات نیز باوجود همه فشار‌های تحریمی و قطع شدن موقتی صادرات به عراق و افغانستان به دلیل بخشنامه بانک مرکزی، از یک‌میلیون و ۷۵ هزار تن سال گذشته به ۲ میلیون و ۱۴۸ هزارت تن رسیده است.

انتهای پیام/4083/
 

نظر شما